Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

ترابی یوسف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58 (پیاپی 58)
  • صفحات: 

    11-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    183
  • دانلود: 

    469
چکیده: 

هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی تاریخی آموزش وتربیت سیاسی درپلیس ایران و وجایگاه واهمیت تربیت سیاسی پلیس درعصر قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی ایران می باشد. روش شناسی: این تحقیق ازنوع کیفی واکتشافی است که با روش تحلیل اسنادی انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها استفاده از اسناد و مدارک است. جامعه آماری پژوهش کتاب ها ومنابع تاریخی مرتبط با موضوع می باشد. از روش تحلیل محتوی استفاده شده است. یافته ها: تاسیس دارالفنون وسپس مدرسه علوم سیاسی توسط نخبگان سیاسی ونظامی در ایران، نقطه عطفی درتاریخ تحولات وتوسعه علمی درایران بوده وزیربنای تحول گفتمانی سیاست وحکومت رامتعاقب انقلاب مشروطیت درایران فراهم کرده است. نتایج: آموزش وتربیت سیاسی درنیروهای مسلح و پلیس عصرقاجار وپهلوی به دلیل ماهیت استبدادی نظام سیاسی حاکم، کم رنگ و در حد آشنایی کلان ماموران با مفاهیم اولیه سیاسی بوده است. درعصرجمهوری اسلامی ایران با تاکیدبرمردم سالاری دینی، آموزش وتربیت سیاسی مردم و ماموران نیروهای مسلح وپلیس ازاهمیت برجسته ای برخورداربوده وساختارهای کاربردی مانند سازمان عقیدتی سیاسی وعناوین درسی سیاسی و رشته های سیاسی برای مهارت تجزیه وتحلیل سیاسی و بصیرت سیاسی فرماندهان و ماموران پلیس پیش بینی شده است وکارکردهای اجتماعی پلیس مردمی، نقش مهمی در افزایش کارامدی ومشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 183

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 469 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سالار روح اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58 (پیاپی 58)
  • صفحات: 

    41-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    108
  • دانلود: 

    58
چکیده: 

زمینه وهدف: کیفیت تدریس در مراکز آموزشی مسیله مهمی است که در سالیان اخیر مورد تاکید بسیاری قرار گرفته است. هدف این پژوهش شناسایی عوامل آسیب زا درکیفیت تدریس مدرسان می باشد. روش: روش مطالعه در این پژوهش آمیخته و از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه اجرا تحلیل محتوا در بخش کیفی و دربخش کمی از نظر نحوه اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. مشارکت کنندگان در بخش کیفی، مدرسان خبره به تعداد 15 نفر که از طریق نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی به تعداد 275 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسش نامه محقق ساخته بود. روایی پرسش نامه از طریق روایی همگرا و روایی واگرا و تعیین پایایی پرسش نامه نیز از روش آلفای کرونباخ(78/0) و پایای ترکیبی محاسبه شده است. روایی و پایایی در بخش کیفی به روش پیشنهادی لینکن و کوبا استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده های کمی از آزمون های تی تک گروهی و زوجی و در بخش مصاحبه سه مرحله کدگذاری باز، محوری وانتخابی استفاده شده است. یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل مصاحبه ها که در سه مرحله (مرحله باز، مرحله محوری و مرحله انتخابی یا گزینشی) کدگذاری شده است، نشان داد که عوامل آسیب زای کیفیت تدریس مدرسان دارای 77 شاخص، 14 مولفه و 3 بعد، محیط آموزشی، مدرسان و فراگیران بوده است. نتایج: شناخت آسیب زا در کیفیت تدریس می تواند به مدرسان جهت انجام تدریس اثربخش و کیفی کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 108

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 58 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58 (پیاپی 58)
  • صفحات: 

    71-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    166
  • دانلود: 

    447
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه تولید علوم انسانی اسلامی، یکی از نیازهای مهم و اساسی جهت رشد و پیشرفت کشور است. موسسات آموزش عالی علوم انسانی و پژوهشگران آن ها در کشور جایگاهی مهم در این زمینه دارند. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی شایستگی های پژوهشی مورد نیاز پژوهشگران موسسات علوم انسانی اسلامی برای ایفای موثر نقش خود در این موسسات است. روش شناسی: روش پژوهشی مورد استفاده در این تحقیق، روش کیفی است. مصاحبه نیمه ساختار یافته به عنوان روش گردآوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت. جامعه ی مورد مطالعه، اعضای هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) است که با انجام 21 مصاحبه کفایت نظری حاصل گردید. سپس برای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها از روش تحقیق تحلیل مضمون استفاده شد. یافته ها: شایستگی های شناسایی شده در این پژوهش به صورت قالب مضامین در دو سطح مضامین اصلی و فرعی احصا شدند. مضامین اصلی شناسایی شده شامل 5 مضمون روش شناسی، حل مسیله، کار گروهی، زبان خارجه و شناخت منابع می باشد. این پنج مضمون اصلی در مجموع دارای 25 مضمون فرعی هستند. نتایج: طبق نتایج حاصل از این پژوهش، با وجود شباهت ها در سطح ابعاد شایستگی، نشانگرهای شایستگی های به دست آمده، این پژوهش را از سایر مطالعات که پیوست اسلامی ندارند متمایز میکند. موسسات علوم انسانی اسلامی می توانند از این نشانگرها برای جذب و استخدام و توسعه پژوهشگران خود استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 447 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58 (پیاپی 58)
  • صفحات: 

    97-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    292
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

زمینه و هدف: تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر پیاده سازی “,برنامه ریزی مسیر پیشرفت شغلی”,کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، با استفاده از مدل لنگرگاه های شغلی شاین و با تکیه بر سه بعد استعداد، نیاز و ارزش پرداخته است. روش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و با توجه به روش گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی می باشد. ابزار گردآوری داده ها یک پرسش نامه محقق ساخته 51 سوالی است که پایایی آن با روش ضریب آلفای کرونباخ و روایی محتوایی آن با روش مراجعه به خبرگان مورد تایید قرار گرفته شد. جامعه آماری تحقیق287نفر و حجم نمونه به روش فرمول کوکران 164 نفر و روش نمونه گیری، تصادفی طبقه ای می باشد. برای تجزیه و تحلیل یافته های به دست آمده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، آزمون برازش مدل و آزمون تحلیل عاملی تاییدیKMO و کرویت بارتلت استفاده شده است. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد؛ اولا کلیه ابعاد و مولفه ها به جز مولفه امنیت شغلی در مسیر پیشرفت شغلی تاثیر دارند، ثانیا اولویت بندی بین ابعاد نشان داد که بیشترین اولویت مربوط به تکیه گاه مبتنی بر استعداد بوده و تکیه گاه مبتنی بر ارزش در اولویت دوم و تکیه گاه مبتنی بر نیاز در اولویت سوم قرار دارند. نتیجه گیری: برای دستیابی به فواید حاصل از برنامه ریزی مسیر شغلی که شامل بهبود یادگیری سازمانی، افزایش رضایت شغلی و خودکارآمدی کارکنان، افزایش بهره وری و انگیزه است، باید زمینه کافی برای پیاده سازی برنامه ریزی مسیر شغلی را ایجاد کرده تا هم خود سازمان و هم کارکنان مربوطه از مزایای آن بهره مند شوند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58 (پیاپی 58)
  • صفحات: 

    125-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    477
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف اصلی این بررسی نقش آزمون های طراحی شده براساس بازی سازی در بهبود یادگیری دانشجویان است. پژوهش حاضر برای دستیابی به پاسخ این سوال است که چگونگی رابطه آزمون های طراحی شده براساس بازی سازی با بهبود یادگیری در دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های مدیریت دانشگاه آزاد تهران غرب بیان نماید. روش: پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از حیث روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان ارشد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ورودی 99 است، که بر اساس سامانه دان مشغول به تحصیل هستند. تعداد کل این دانشجویان 104 نفر می باشد که بر اساس جدول مورگان 82 نفر نمونه گیری شد. پس از تدوین آزمون و در سه مرحله آزمون ها عملیاتی شد و پس از آن با محاسبه ضریب تاثیر، میزان تاثیر هر یک از آزمون های تدوین شده در یادگیری سنجش شد و نتایج به دست آمده با توجه به فرضیات تحلیل شد. یافته ها: یافته ها نشان داد بازی سازی می تواند بر یادگیری دانشجویان تاثیرگذار باشد و تعداد آزمون ها و محتوای آموزشی نیز نقش تعدیل گر دارد. نتیجه گیری: نتایج نشان داده است بازی پردازی آموزشی و آموزش بازی وار، رویکرد جدیدی است که باعث تحول گستردهای در حوزه آموزش شده و امید اثربخشی یادگیری را افزایش داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 477

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    58 (پیاپی 58)
  • صفحات: 

    159-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    333
  • دانلود: 

    550
چکیده: 

زمینه و هدف: آموزش های سنتی برای رفع نیازهای کارکنان و اداره امور پیچیده در سازمان ها کافی نیست، به همین دلیل گرایش به شیوه های نوین ضروری به نظر می رسد، و آموزش ترکیبی منطقی ترین و طبیعی ترین سیر تکامل تدریجی برنامه های یادگیری می باشد. هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی آموزش ترکیبی برای آموزش های ضمن خدمت سازمان فراجا با استفاده از تحلیل مضمون بود. روش: این تحقیق با روش شناسی از نوع کیفی انجام شد. ابتدا عوامل موثر بر آموزش ترکیبی از طریق بررسی ادبیات موضوع و تحلیل محتوای اسناد بالادستی سازمان فراجا و مقالات علمی فارسی و انگلیسی مرتبط و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 19 نفر از خبرگان با روش تحلیل مضمون استقرایی شش مرحله ای کلارک و براون شناسایی شد، و سپس برای ارزیابی شاخص ها و الگوی به دست آمده، از روش دلفی استفاده شد، برای انجام این کار پرسشنامه ای با 31 سوال که هر سوال بیانگر یک مولفه بود، طراحی گردید، و برای سنجش روایی تحقیق حاضر نظرات جمعی از خبرگان لحاظ شده و پایایی آن نیز از روش کاپای کوهن تایید، و برای تحلیل داده ها از نرم افزارهای MAXQDA و SPSS استفاده شد. یافته ها: پس از غربالگری کدهای استخراج شده اولیه، به تعداد 192 مضمون پایه تقلیل و در قالب 31 مضمون سازمان دهنده و 11 مضمون فراگیر و 4 عامل اصلی (عوامل انسانی، عوامل فنی، عوامل آموزشی، عوامل اجرایی) طبقه بندی گردید. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان می دهد که این الگو کاملا علمی و متناسب با ماموریت های سازمان فراجا و بومی طراحی شده است و از این جهت دارای نو آوری خاص خود می باشد، که با پیاده سازی آن در آموزش های ضمن خدمت ناجا، ضمن استفاده از مزایای فراوان آن، چالش های آموزش حضوری و آموزش الکترونیکی که به صورت جداگانه برگزار می شوند، مرتفع خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 550 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button