Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

107
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

402
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 درس تاریخ در زمره مهم ترین دروس در نظام آموزشی ایران و بسیاری از کشورهای محسوب می شود؛ چرا که تاریخ هر سرزمینی بخشی از هویت و شناسنامه ملی آن ها می باشد. ارزشیابی, یکی از ارکان اساسی در فرایند تعلیم و تربیت می باشد. در آموزش تاریخ نیز ارزشیابی تأثیر اساسی دارد و می توان در ارزشیابی آن از آزمون های شفاهی و کتبی بیشتر استفاد کرد. ارزشیابی از آموزش تاریخ با مشکلات و مسائلی مواجه هست, از جمله حجم زیاد مطالب کتاب و ارزشیابی عمدتاً بر سنجش محفوظات ذهنی و طراحی آزمو ن های حافظه محور تمرکز دارد. از طرف دیگر, ارزشیابی میزان موفقیت هدف ها را نشان می دهد و به طور مستمر و مداوم برنامه های آموزشی را می سنجد, بنابراین اگر برنامه های آموزشی و درسی و فرایند یاددهی-یادگیری دائماً در حال ارزشیابی نباشند, آموزش حالت پویایی خود را از دست می دهد و حالت ایستا به خود می گیرد. معایب و محاسن آن مشخص نمی شود و چنین موقعیتی با روح آموزش و پرورش سازگار نیست. توجه به این نکته بسیار مهم است که امروزه زمان وادار کردن دانش آموزان به درس خواندن از طریق ایجاد ترس از امتحان و نمره های تک رقمی و. . . گذشته است. در حالی که ضرورت دارد معلم در کلاس و حتی خارج از کلاس بر اساس طراحی و تفکر قبلی خود, فرصت-هایی برای یادگیری ایجاد کند. در جستار حاضر به اهمیت کارکردهای روش های گوناگون ارزشیابی مستمر و چالش ها و فرصت های آن در آموزش تاریخ از جنبه های مختلف پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فولادی پور، فضل اله. (1401). ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ. پژوهش در آموزش تاریخ، 3(4 )، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/1052891/fa

    Vancouver: کپی

    فولادی پور فضل اله. ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ. پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1401؛3(4 ):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/1052891/fa

    IEEE: کپی

    فضل اله فولادی پور، “ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 3، no. 4 ، pp. 1–16، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1052891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا