مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی بازاریابی گردشگری پزشکی به روش فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 260 | صفحه پایان 275

چکیده

 زمینه و هدف گردشگری پزشکی و بهداشتی امروزه از روبه رشدترین بخش های صنعت گردشگری جهان است که باعث شده سازمان های دست اندرکار و کشورهای علاقه مند به توسعه گردشگری توجه خود را به این بخش از صنعت گردشگری جلب و برای آن برنامه ریزی کنند. از این رو هدف این پژوهش طراحی الگوی بازاریابی گردشگری پزشکی به روش فراترکیب در استان آذربایجان شرقی ایران بود. روش پژوهش مطالعه حاضر به صورت پژوهش فراترکیب در چندین مرحله در استان آذربایجان شرقی ایران طراحی شد. بدین ترتیب که بعد از شناسایی مقولات, مفاهیم و کدهای بازاریابی گردشگری پزشکی و ارزیابی روایی و پایایی آن, مدل مفهومی اولیه تحقیق شکل گرفت. از 100 مطالعه ی بازیابی شده نهایتا 8 مطالعه ی کاملا مرتبط با هدف مطالعه برای انجام فراترکیب وارد شدند. در سطح تجزیه و تحلیل و به منظور ارایه الگوی بازاریابی گردشگری پزشکی, از روش پژوهشی کیفی فراترکیب سندلوسکی و بارسو (2006) استفاده شد. یافته ها مدل پژوهش حاضر متشکل از 5 بعد, 10 مولفه و 40 شاخص بود که می تواند الگوی بازاریابی گردشگری پزشکی را نمایش دهد. 5 بعد اصلی شامل؛ کیفیت خدمات پزشکی و گردشگری, قیمت خدمات پزشکی و گردشگری, توسعه گردشگری و پزشکی, امکانات و تجهیزات پزشکی و گردشگری و فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. نتیجه گیری نتایج تحقیق نشان می دهد که ابعاد, مولفه ها و شاخص های استخراجی از روش فراترکیب مورد تایید جامعه خبرگان می باشد. یافته های حاصل, الگو و دیدگاه جدیدی در راستای چگونگی بازاریابی گردشگری پزشکی برای صنعت گردشگری در استان آذربایجان شرقی ایران ارایه می کند که برای مدیران, برنامه ریزان و سیاستگذاران نظام سلامت کمک کننده خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاشایی فر، علیرضا، رمضانی، مجتبی، جنتی، علی، علوی متین، یعقوب، و بوداقی خواجه نوبر، حسین. (1400). طراحی الگوی بازاریابی گردشگری پزشکی به روش فراترکیب. راهبردهای مدیریت در نظام سلامت، 6(3 (پیاپی 21) )، 260-275. SID. https://sid.ir/paper/1076814/fa

    Vancouver: کپی

    پاشایی فر علیرضا، رمضانی مجتبی، جنتی علی، علوی متین یعقوب، بوداقی خواجه نوبر حسین. طراحی الگوی بازاریابی گردشگری پزشکی به روش فراترکیب. راهبردهای مدیریت در نظام سلامت[Internet]. 1400؛6(3 (پیاپی 21) ):260-275. Available from: https://sid.ir/paper/1076814/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا پاشایی فر، مجتبی رمضانی، علی جنتی، یعقوب علوی متین، و حسین بوداقی خواجه نوبر، “طراحی الگوی بازاریابی گردشگری پزشکی به روش فراترکیب،” راهبردهای مدیریت در نظام سلامت، vol. 6، no. 3 (پیاپی 21) ، pp. 260–275، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1076814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button