مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد نظریه بازی برای هماهنگی سیاست های قیمت گذاری و تبلیغات مشارکتی با در نظر گرفتن هزینه های موجودی در یک زنجیره تامین دو سطحی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 61

چکیده

 این مقاله به هماهنگی سیاست های قیمت گذاری و تعیین میزان تبلیغات مشارکتی, با درنظرگرفتن هزینه های موجودی در یک زنجیره ی تامین دوسطحی شامل یک تولیدکننده و یک خرده فروش با تقاضای وابسته به قیمت گذاری و تبلیغات مشارکتی, می پردازد. متغیرهای تصمیم تولیدکننده عبارت اند از: قیمت عمده فروشی, میزان تبلیغات ملی, و نرخ مشارکت؛ همچنین متغیرهای تصمیم خرده فروش قیمت خرده فروشی و میزان تبلیغات محلی هستند. مسئله به وسیله ی سه بازی شامل دو بازی غیرهمکارانه ی نش و استکلبرگ-خرده فروش و یک بازی همکارانه حل شده است و با چند مثال عددی نقاط تعادل به دست آمده از بازی های با هم مقایسه شده اند. مقایسات نشان می دهند که سود تولیدکننده و خرده فروش در استکلبرگ-خرده فروش بیشتر از نش است. در نهایت, اثر تغییر پارامترهای هزینه ی تولید و تقاضای پایه بر روی قیمت عمده فروشی و خرده فروشی بررسی شده است که اثر هزینه ی تولید بر روی قیمت عمده فروشی بیشتر از خرده فروشی و اثر تقاضای پایه بر روی قیمت خرده فروشی بیشتر از عمده فروشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، جواد، راستی برزکی، مرتضی، و حجازی، سیدرضا. (1397). رویکرد نظریه بازی برای هماهنگی سیاست های قیمت گذاری و تبلیغات مشارکتی با در نظر گرفتن هزینه های موجودی در یک زنجیره تامین دو سطحی. مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، 34-1(1/1 )، 51-61. SID. https://sid.ir/paper/107682/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی جواد، راستی برزکی مرتضی، حجازی سیدرضا. رویکرد نظریه بازی برای هماهنگی سیاست های قیمت گذاری و تبلیغات مشارکتی با در نظر گرفتن هزینه های موجودی در یک زنجیره تامین دو سطحی. مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)[Internet]. 1397؛34-1(1/1 ):51-61. Available from: https://sid.ir/paper/107682/fa

    IEEE: کپی

    جواد زارعی، مرتضی راستی برزکی، و سیدرضا حجازی، “رویکرد نظریه بازی برای هماهنگی سیاست های قیمت گذاری و تبلیغات مشارکتی با در نظر گرفتن هزینه های موجودی در یک زنجیره تامین دو سطحی،” مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، vol. 34-1، no. 1/1 ، pp. 51–61، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/107682/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا