مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر مشخصه های ساختاری و محتوایی وبگاه بر اعتماد و عدم اعتماد مشتریان برخط (یادداشت فنی)

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 137

چکیده

 اعتماد یک عامل حیاتی در انواع مختلف ارتباطات انسانی است. در تجارت الکترونیکی به دلیل این که کالا آن گونه که در تجارت سنتی وجود دارد, ملموس نیست نقش ایجاد اعتماد برجسته تر است. در این تحقیق تلاش می شود تا آن دسته از مشخصه های وبگاه که بر اعتماد و عدم اعتماد مشتریان موثرند, تعیین شوند. جامعه ی آماری تحقیق شامل تمام کاربران ایرانی فروشگاه های الکترونیکی است. در روند اجرای تحقیق, مدل نظری پژوهش شامل تاثیر هر یک از عوامل فروشگاه الکترونیکی, امنیت, محتوای وبگاه و ساختار وبگاه بر اعتماد و عدم اعتماد ارائه شد. سپس متغیرهای موجود در این مدل شناسایی و از طریق پرسش نامه مطالعه و بررسی شد. پس از جمع آوری داده مدل تحقیق از طریق معادلات ساختاری در نرم افزار 0. 2 SmartPLS بررسی و تاثیر تمام چهار عامل بر اعتماد و عدم اعتماد تایید شد. در نهایت عوامل موثر بر حسب میزان تاثیر بر اعتماد و عدم اعتماد رتبه بندی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحیان، محمد، تیموری، ابراهیم، و غلامی، فاطمه. (1398). بررسی تاثیر مشخصه های ساختاری و محتوایی وبگاه بر اعتماد و عدم اعتماد مشتریان برخط (یادداشت فنی). مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، 35-1(1/2 )، 131-137. SID. https://sid.ir/paper/107740/fa

    Vancouver: کپی

    فتحیان محمد، تیموری ابراهیم، غلامی فاطمه. بررسی تاثیر مشخصه های ساختاری و محتوایی وبگاه بر اعتماد و عدم اعتماد مشتریان برخط (یادداشت فنی). مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)[Internet]. 1398؛35-1(1/2 ):131-137. Available from: https://sid.ir/paper/107740/fa

    IEEE: کپی

    محمد فتحیان، ابراهیم تیموری، و فاطمه غلامی، “بررسی تاثیر مشخصه های ساختاری و محتوایی وبگاه بر اعتماد و عدم اعتماد مشتریان برخط (یادداشت فنی)،” مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، vol. 35-1، no. 1/2 ، pp. 131–137، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/107740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا