مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی خدمات گردشگری اینترنتی در ایران: مطالعه هشت وبگاه معرف

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 نگارش مقاله حاضر, ارزیابی فضای مجازی گردشگری ایران از منظر مخاطبان است. در آغاز, از طریق مرور متون بین المللی و در نظر گرفتن وضعیت ایران, مجموعه ای از نماگرها جهت سنجش کیفیت وبگاه ها صورت بندی اولیه شده است. این نماگرها متعاقبا در پیوند با هدف تحقیق طی دو مرحله در معرض داوری قرار گرفته اند. در مرحله نخست, 100 پرسشنامه از مخاطبان فضای مجازی گردشگری ایران برای تایید, تغییر و تکمیل نماگرهای اولیه جمع آوری شده است. در مرحله دوم, جهت تایید نهایی نماگرها, بحث گروهی متمرکز با شرکت 5 نفر از متخصصان این حوزه برگزار شده است. سرانجام 14 نماگر تایید شده اند و بر اساس آنها 8 مورد از وبگاه های ایرانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. این وبگاه ها به صورت هدفمند و بر اساس معرف بودن انتخاب شده اند. برخی یافته های آنها نشان می دهد که وبگاه های گردشگری ایران هنوز به مرحله تعامل با کاربر وارد نشده اند, این وبگاه ها حتی در نقش اطلاع رسانی نیز کمتر به نیازهای کاربران آگاه امروزی ایران پاسخ می دهند. در عین حال, وجود نمونه های موفقی از وبگاه های اطلاعاتی-تجاری حاکی از آن است که با استفاده از فرصت برقراری ارتباط بی واسطه با کاربر و ایجاد روابط انسانی با مخاطبان می توان در شرایط ایران کسب وکارهای موفق کوچکی را در فضای اینترنت راه اندازی کرد. در پایان مقاله, متعاقب نتیجه گیری, مجموعه ای از پیشنهادها جهت بهبود کیفیت وبگاه های عرضه کننده خدمات گردشگری در کشور ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لشکری، نعیمه، و علاالدینی، پویا. (1391). ارزیابی خدمات گردشگری اینترنتی در ایران: مطالعه هشت وبگاه معرف. جهانی رسانه، 7(2 (پیاپی 14))، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/488152/fa

    Vancouver: کپی

    لشکری نعیمه، علاالدینی پویا. ارزیابی خدمات گردشگری اینترنتی در ایران: مطالعه هشت وبگاه معرف. جهانی رسانه[Internet]. 1391؛7(2 (پیاپی 14)):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/488152/fa

    IEEE: کپی

    نعیمه لشکری، و پویا علاالدینی، “ارزیابی خدمات گردشگری اینترنتی در ایران: مطالعه هشت وبگاه معرف،” جهانی رسانه، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 1–22، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488152/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button