Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,234
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر راهبردهای رقابتی بر گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف ایران (مطالعه موردی شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 23

چکیده

 شناسایی استراتژی های مناسب در یک محیط رقابتی, به یک کسب و کار کمک می کند تا با یافتن راه درست به موفقیت دست پیدا کند. در این مقاله اثرات استراتژی های رقابتی مایکل پورتر شامل تمایز, تمرکز و رهبری هزینه بر گسترش بازار داخلی فرش دستباف سنجیده شده است و روش انجام این پژوهش, توصیفی و از شاخه پیمایشی می باشد.برای انجام این پژوهش, پرسش نامه ای طراحی و پس از اعتبارسنجی, میان دو گروه آماری شامل کارشناسان مرکز ملی فرش ایران و فروشندگان فرش دستباف شهر تهران که بیش از ده سال سابقه دارند, توزیع گردید.نتایج حاکی از آن است که هر سه استراتژی رقابتی می تواند موجب گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف شود, ولی نتایج تاثیر هم زمان این سه استراتژی روی گسترش بازار برای دو گروه آماری کاملا متفاوت است. از دیدگاه کارشناسان, رهبری هزینه بیشترین سهم را در گسترش بازار دارد و دو استراتژی دیگر سهم بسیار کمی را در گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف خواهند داشت, ولی از دیدگاه فروشندگان, دو استراتژی تمرکز و تمایز به ترتیب بیشترین تاثیر را در گسترش بازار داخلی فرش دستباف دارند و استراتژی رهبری هزینه معنادار نمی باشد. علی رغم تایید فرضیه های پژوهش, تحلیل های آماری در مورد این دو گروه حاکی از شکاف عمیق میان دیدگاه فروشندگان فرش دستباف شهر تهران و کارشناسان مرکز ملی فرش ایران می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صلواتی، عادل، برزگر، میثم، و آریان‍ژاد، نوید. (1389). بررسی اثر راهبردهای رقابتی بر گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف ایران (مطالعه موردی شهر تهران). گلجام، -(15)، 11-23. SID. https://sid.ir/paper/109141/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتی عادل، برزگر میثم، آریان‍ژاد نوید. بررسی اثر راهبردهای رقابتی بر گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف ایران (مطالعه موردی شهر تهران). گلجام[Internet]. 1389؛-(15):11-23. Available from: https://sid.ir/paper/109141/fa

    IEEE: کپی

    عادل صلواتی، میثم برزگر، و نوید آریان‍ژاد، “بررسی اثر راهبردهای رقابتی بر گسترش بازار داخلی صنعت فرش دستباف ایران (مطالعه موردی شهر تهران)،” گلجام، vol. -، no. 15، pp. 11–23، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109141/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا