مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های طرح مهندسین ناظر گندم از دیدگاه مهندسین ناظر: مطالعه موردی استان اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف کلی این تحقیق بررسی چالش های طرح مهندسین ناظر گندم از دیدگاه مهندسین ناظر این طرح بود. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری آن شامل 163 نفر از مهندسین ناظر استان اصفهان بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 45 نفر تعیین گردید, اما برای کاهش خطای تحقیق این میزان به 95 نفر افزایش یافت. برای انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. ابزار تحقیق پرسشنامه ای بود که روایی آن بر اساس نظر جمعی از اساتید و کارشناسان رشته ترویج کشاورزی دانشگاه تهران و وزارت جهاد کشاورزی تایید گردید و اعتبار آن با استفاده از فرمول کرونباخ - آلفا (مسایل برنامه ریزی – مدیریتی a=0.89, مسایل مربوط به کشاورزان a=0.677, و مسایل مربوط به مهندسین ناظر a=0.97) محاسبه که بیانگر مناسب بودن ابزار تحقیق بود. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS 11.5 تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که قبل از برگزاری کلاس های آموزشی نیازسنجی آموزشی صورت نگرفته است. با استفاده از تحلیل عاملی, مسایل برنامه ریزی- مدیریتی را به 7 دسته پیاده سازی, طراحی و برنامه ریزی, سیاستگذاری, هماهنگی, نظارت و ارزشیابی, ارتباطات, و بودجه ریزی, و مسایل مربوط به کشاورزان را به 3 دسته ساختاری, فرهنگی, و فردی- اجتماعی کشاورز, و مسایل مربوط به مهندسین ناظر به 5 دسته آموزشی - ارتباطی, حمایتی, فردی - اجتماعی ناظر, توانمندی, و نگرشی تقسیم بندی شدند. در نهایت تحلیل عاملی, چالشها را در پنج عامل تناسب - ساختاری, پشتیبانی, هماهنگی, راهبردی و فردی کشاورز تقسیم بندی نمود که در مجموع 48/69 درصد واریانس را تبیین نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اکبری، مرتضی، اسدی، علی، شعبانعلی فمی، حسین، و اسکندری، جمشید. (1388). چالش های طرح مهندسین ناظر گندم از دیدگاه مهندسین ناظر: مطالعه موردی استان اصفهان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5(2)، 71-86. SID. https://sid.ir/paper/109292/fa

Vancouver: کپی

اکبری مرتضی، اسدی علی، شعبانعلی فمی حسین، اسکندری جمشید. چالش های طرح مهندسین ناظر گندم از دیدگاه مهندسین ناظر: مطالعه موردی استان اصفهان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران[Internet]. 1388؛5(2):71-86. Available from: https://sid.ir/paper/109292/fa

IEEE: کپی

مرتضی اکبری، علی اسدی، حسین شعبانعلی فمی، و جمشید اسکندری، “چالش های طرح مهندسین ناظر گندم از دیدگاه مهندسین ناظر: مطالعه موردی استان اصفهان،” علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، vol. 5، no. 2، pp. 71–86، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109292/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button