مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مشتری از صنعت مبلمان چوبی خانگی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی مبلمان منزل)

صفحات

 صفحه شروع 691 | صفحه پایان 708

چکیده

 رقابت در عرصه خلق ارزش و تلاش برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار و برتری راهبردی نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و کسب رضایت وی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این موضوع به ویژه در مورد صنعت بسیار گسترده مبلمان و مصنوعات چوبی که با دامنه بسیار وسیعی از مصرف کنندگان باسلیقه ها و نگرش های متفاوتی روبرو هستند, از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بر همین اساس در تحقیق حاضر سعی شده که ابتدا عوامل موثر بر رضایت مشتریان از محصولات مبلمان خانگی را بر اساس مطالعات کتابخانه ای و نظرات و اظهارات مشتریان شناسایی و بعد با کمک روش اولویت بندی ترجیحی بر اساس تشابه به پاسخ ایده آل که یکی از مهمترین روش های تصمیم گیری چندمعیاره می باشد, اهمیت هر یک از عوامل مذکور را بر رضایت مشتریان تعیین کنیم. بر اساس نتایج بدست آمده, اجزای مفهومی مدل مشتمل بر شش شاخص زیبایی و ظاهر محصول, فرایند و کیفیت محصول, اقتصادی, سیستم توزیع و تحویل, خدمات فروش و ارزش گذاری محصول و 35 زیرشاخص می باشد. رتبه بندی زیرشاخص ها نشان می دهد که زیرشاخص های تناسب با فضای داخلی محیط, کیفیت مناسب پارچه, فوم و قطعات چوبی, عمر مفید محصول با توجه به قیمت خرید, تحویل به موقع محصول, میزان صداقت و راست گویی کارکنان فروش در هنگام ارائه مشخصات فنی محصول و برتری محصولات مبلمان خانگی چوبی در قیاس با محصولات مشابه دارای بیشترین میزان نزدیکی بوده و مهمترین اجزای تاثیرگذار بر رضایت مشتری از محصولات مبلمان خانگی بوده و زیر شاخص های اندازه و حجم محصول, قابلیت تعمیرپذیری, ارائه تسهیلات مختلف خرید از سوی شرکت, نحوه نصب قطعات, ارائه کتابچه شناسه محصول در هنگام فروش و توجه به مسائل زیست محیطی در هنگام انتخاب محصول عواملی هستند که کمترین تاثیر را بر رضایت مشتری دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ملکی گلندوز، مصطفی، تاج دینی، آژنگ، پورموسی، شادمان، و آقارفیعی، ابراهیم. (1392). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مشتری از صنعت مبلمان چوبی خانگی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی مبلمان منزل). تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران، 28(4 (پیاپی 45))، 691-708. SID. https://sid.ir/paper/109574/fa

Vancouver: کپی

ملکی گلندوز مصطفی، تاج دینی آژنگ، پورموسی شادمان، آقارفیعی ابراهیم. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مشتری از صنعت مبلمان چوبی خانگی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی مبلمان منزل). تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران[Internet]. 1392؛28(4 (پیاپی 45)):691-708. Available from: https://sid.ir/paper/109574/fa

IEEE: کپی

مصطفی ملکی گلندوز، آژنگ تاج دینی، شادمان پورموسی، و ابراهیم آقارفیعی، “شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مشتری از صنعت مبلمان چوبی خانگی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی مبلمان منزل)،” تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران، vol. 28، no. 4 (پیاپی 45)، pp. 691–708، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109574/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button