مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

614
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر طراحی محصول جدید بر رضایت مشتری در صنایع مبلمان چوبی خانگی با استفاده از مدل معادلات ساختاری در استان تهران

صفحات

 صفحه شروع 294 | صفحه پایان 308

چکیده

 در این پژوهش, تاثیر طراحی محصولات متنوع این صنعت در جلب رضایت مشتریان نهایی بررسی گردید. برای این منظور, متغیرهای تحقیق عبارتند از: ویژگی های ظاهری, کیفیت, قیمت گذاری, سیستم توزیع, خدمات پس از فروش و ارزش درک شده ویک متغیر تعدیل گر جنسیت. . جامعه آماری این پژوهش عبارت از کلیه مشتریان صنعت مبلمان چوبی خانگی استیل در شهر تهران است. برای بررسی و آزمون مدل مفهومی ارائه شده, از روش معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS استفاده می شود. نتایج نشان داد که مدل مورد پژوهش در مدل های اندازه گیری مرتبه اول و مرتبه دوم و مدل ساختاری برازش مناسبی داشته است. در مدل اندازه گیری شاخص های اندازه گیری بار عاملی معناداری ایجاد کرده, این موضوع نشان می دهد که مدل به درستی از ادبیات نظری تعیین گشته و سنجه های اندازه گیری آن بدرستی شناسایی شده است و این موجب روایی بالای ابزار اندازه گیری تحقیق گردید. متغیر های ویژگی های ظاهری, کیفیت, قیمت گذاری, خدمات پس از فروش و ارزش درک شده در سطح اطمینان 99 درصد بر رضایت مشتریان مبلمان چوبی خانگی تاثیر گذار هستند. اما تأثیر متغیر سیستم توزیع بر رضایت مشتریان مورد تایید واقع نشد. همچنین با توجه به نتایج بدست آمده مشخص است که متغیرجنسیت فقط رابطه ی متغیر ویژگی های ظاهری با رضایت مشتریان را آن هم در سطح معناداری 90 درصد مورد تعدیل قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، حامد، تاج دینی، آژنگ، و لشگری، امیر. (1395). بررسی تاثیر طراحی محصول جدید بر رضایت مشتری در صنایع مبلمان چوبی خانگی با استفاده از مدل معادلات ساختاری در استان تهران. تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران، 31(2 (پیاپی 55) )، 294-308. SID. https://sid.ir/paper/109795/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی حامد، تاج دینی آژنگ، لشگری امیر. بررسی تاثیر طراحی محصول جدید بر رضایت مشتری در صنایع مبلمان چوبی خانگی با استفاده از مدل معادلات ساختاری در استان تهران. تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران[Internet]. 1395؛31(2 (پیاپی 55) ):294-308. Available from: https://sid.ir/paper/109795/fa

    IEEE: کپی

    حامد احمدی، آژنگ تاج دینی، و امیر لشگری، “بررسی تاثیر طراحی محصول جدید بر رضایت مشتری در صنایع مبلمان چوبی خانگی با استفاده از مدل معادلات ساختاری در استان تهران،” تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران، vol. 31، no. 2 (پیاپی 55) ، pp. 294–308، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا