مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط صادراتی استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط صادراتی استان مازندران بوده است. بر این اساس پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران عامل شرکت های کوچک و متوسط فعال در حوزه صادرات استان مازندران به تعداد 338 نفر و تعیین حجم نمونه با کمک جدول مورگان و به شیوه تصادفی ساده به تعداد 181 نفر انتخاب گردید. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه اسمون و همکاران (2019) که دارای 16 گویه استفاده شد. برای سنجش روایی همگرا میانگین واریانس استخراج (AVE) و پایایی مرکب (CR) محاسبه شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف از آزمون سوبل , تحلیل عاملی تاییدی و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای اس. پی. اس. اس و اسمارت پی. ال. اس استفاده شد. با توجه به نتایج, سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادرات و قابلیت های بازاریابی تاثیرگذار بود. همچنین قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادرات موثر است. نتایج نشان داد سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش میانجی قابلیت های بازاریابی تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجتبایی، علی، برزگرکلیجی، پیمان، و ساروی مقدم، ناهید. (1403). بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط صادراتی استان مازندران. همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در علوم مهندسی و مدیریت. SID. https://sid.ir/paper/1149155/fa

    Vancouver: کپی

    مجتبایی علی، برزگرکلیجی پیمان، ساروی مقدم ناهید. بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط صادراتی استان مازندران. 1403. Available from: https://sid.ir/paper/1149155/fa

    IEEE: کپی

    علی مجتبایی، پیمان برزگرکلیجی، و ناهید ساروی مقدم، “بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط صادراتی استان مازندران،” presented at the همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در علوم مهندسی و مدیریت. 1403، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1149155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button