مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,101
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد الیاف پلی پروپیلن بر شیارشدگی و حساسیت رطوبتی لایه بیندر روسازی آسفالتی بر پایه فرآیند مختلط

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 154

چکیده

 بهبود خواص مخلوط های آسفالتی همواره یکی از مسائل حائز اهمیت در مهندسی روسازی بوده است. افزودنی ها در چند دهه ی اخیر به طور گسترده در آسفالت مورد استفاده قرار گرفته اند و از مهمترین آن ها که اثرات مطلوبی بر خواص فیزیکی و مکانیکی آسفالت دارد, می توان به الیاف پلی پروپیلن اشاره نمود. از این افزودنی با توجه کارایی بالا, سهولت در نحوه استفاده و اقتصادی بودن , در روسازی آسفالتی جهت بهبود مشخصات فیزیکی و مکانیکی مخلوط های آسفالتی استفاده شده است. در این پژوهش با استفاده از الیاف پلی پروپیلن 18 میلیمتری و افزودن درصدهای 0.1 الی 0.5 آن به نمونه های آسفالتی ساخته شده در آزمایشگاه با دانه بندی لایه بیندر بر پایه فرآیند مختلط که شامل اختلاط اولیه قیر و مصالح سنگی و اختلاط ثانویه با الیاف پلی پروپیلن می باشد, آزمایشات مقاومت مارشال, کشش غیرمستقیم, مدول برجهندگی و خزش دینامیکی بر روی نمونه های آسفالتی انجام پذیرفت. با بررسی نتایج آزمایش های مختلف, تجزیه و تحلیل داده ها و ترسیم نمودار های لازم, ملاحظه گردید که افزایش درصد استفاده ی این افزودنی موجب افزایش مقاومت مارشال, کاهش مقاومت کششی خشک و مرطوب, مدول برجهندگی و عدد روانی نمونه های آسفالتی می گردد. نتایج حاکی از آن است که الیاف پلی پروپیلن موجب افزایش مقاومت مخلوط آسفالتی, افزایش حساسیت آسفالت در برابر رطوبت و کاهش پتانسیل شیارشدگی نمونه های آسفالتی شده و با توجه به جذب شدن به سنگدانه ها و قیر منجر به کاهش اتصال بین سنگدانه ها می گردد. همچنین با توجه به کاهش عدد روانی, این افزودنی موجب کاهش تغییرشکل های آسفالت می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیات، رامین، و طاهرخانی، حسن. (1395). عملکرد الیاف پلی پروپیلن بر شیارشدگی و حساسیت رطوبتی لایه بیندر روسازی آسفالتی بر پایه فرآیند مختلط. پژوهش نفت، 26(86)، 143-154. SID. https://sid.ir/paper/115160/fa

    Vancouver: کپی

    بیات رامین، طاهرخانی حسن. عملکرد الیاف پلی پروپیلن بر شیارشدگی و حساسیت رطوبتی لایه بیندر روسازی آسفالتی بر پایه فرآیند مختلط. پژوهش نفت[Internet]. 1395؛26(86):143-154. Available from: https://sid.ir/paper/115160/fa

    IEEE: کپی

    رامین بیات، و حسن طاهرخانی، “عملکرد الیاف پلی پروپیلن بر شیارشدگی و حساسیت رطوبتی لایه بیندر روسازی آسفالتی بر پایه فرآیند مختلط،” پژوهش نفت، vol. 26، no. 86، pp. 143–154، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button