Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

785
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

918
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آزمایشگاهی اثر استفاده از الیاف کربن و نایلون بر عملکرد بتن آسفالتی

صفحات

 صفحه شروع 593 | صفحه پایان 611

چکیده

 مخلوطهای آسفالتی قشر نهایی روساز یهای انعطاف پذیر بوده و تحت تاثیر مستقیم آثار مخرب شرایط جوی و تن شهای ناشی از بارگذاری تراف کی هستند. بنابراین, استفاده از کی عامل مسلح کننده جهت بهبود مشخصات مکان کیی و عملکردی مخلو طهای آسفالتی امری منطقی به نظر می رسد. در این تحقیق, اثر دو نوع الیاف کربن و نایلون, بر روی مشخصات یک نوع بتن آسفالتی بررسی شده است. الیاف مذکور در سه مقدار مختلف ) 0.3, 0.4 و 0.5 درصد وزن کل آسفالت(و در سه طول) 10, 25 و 40 میلیمتر( مورد استفاده قرار گرفته و خصوصیات استقامت مارشال, روانی, مقاومت کششی غیرمستقیم, آسیب رطوبتی و خزش استاتیکی آنها مورد بررسی قرار گرفته و برای دو نوع الیاف با هم مقایسه شده اند. بر اساس نتایج آزمایش مارشال, استقامت مارشال و روانی ترکی بهای حاوی الیاف کربن و نایلون در مقدار 0.3 تا 0.4 درصد از الیاف با طول 25 میلیمتر, بهینه اند. همچنین, تمامی ترکیبات حاوی الیاف دارای استقامت مارشالی بزرگ تر و روانی کمتر از نمونه شاهد بدون الیاف اند. نتایج آزمایش های مقاومت کششی غیر مستقیم نشان دهنده این است که مقاومت کششی غیرمستقیم بتن آسفالتی مسلح شده با الیاف, در اغلب مقادیر الیاف و طولهای مختلف آنها, کمتر از نمونه شاهد بدون الیاف است. در بررسی آسی بهای رطوبتی مخلو طهای حاوی الیاف مشاهده می شود که الیاف کربن عملکرد بهتری نسبت به الیاف نایلون دارند. کمترین آسیب رطوبتی در مخلوط حاوی 0.4 درصد وزنی الیاف کربن با طول 10 میلی متر مشاهده شد. افزایش درصد وزنی و طول الیاف, موجب افزایش آسیب رطوبتی در مخلوط می شود. همچنین نتایج نشان می دهند که استفاده از الیاف موجب کاهش کرنش ماندگار در دمای محیط می شود, به طوری که کمترین مقدار کرنش ماندگار در مخلوط حاوی 0.5 درصد الیاف کربن با طول 10 میل یمتر مشاهده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرخانی، حسن، و کاظمی ثانی فریمانی، بابک. (1394). بررسی آزمایشگاهی اثر استفاده از الیاف کربن و نایلون بر عملکرد بتن آسفالتی. مهندسی حمل و نقل، 6(4)، 593-611. SID. https://sid.ir/paper/223953/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرخانی حسن، کاظمی ثانی فریمانی بابک. بررسی آزمایشگاهی اثر استفاده از الیاف کربن و نایلون بر عملکرد بتن آسفالتی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1394؛6(4):593-611. Available from: https://sid.ir/paper/223953/fa

    IEEE: کپی

    حسن طاهرخانی، و بابک کاظمی ثانی فریمانی، “بررسی آزمایشگاهی اثر استفاده از الیاف کربن و نایلون بر عملکرد بتن آسفالتی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 6، no. 4، pp. 593–611، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا