مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

36
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

15
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معرفی پارادایم ها و فضاهای کاری هندسی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 71

چکیده

 با وجود پژوهش های متعدد صورت گرفته در زمینه آموزش ریاضی و به ویژه هندسه, شاهد آن هستیم که فرآیند یاددهی و یادگیری هندسه پیچیدگی های بسیاری دارد. چالش های دانش آموزان در ارتباط با هندسه معمولاً هنگام حل مسائل آن نمایان می شود. دو نمونه از رویکردهایی که به شیوه ای متفاوت, فرآیند حل مسائل هندسی را توصیف می کنند, پارادایم ها و فضاهای کاری هندسی نام دارند. هدف از این مقاله ی مروری آن است که بر اساس پژوهش های معتبر, به شرح مختصری از این دو رویکرد بپردازد و سپس اهمیتی را که در فرآیند تدریس و یادگیری هندسه دارند, نمایان سازد. به طور کلی, منظور از فضای کاری هندسی تعامل بین سه مؤلفه تجسم, ابزارهای ترسیم و دانش شخص درباره ویژگی ها و تعاریف اشکال هندسی برای ارائه استدلال است. چگونگی فضای کاری که فرد در آن به استدلال می پردازد به پارادایم هندسی وی بستگی دارد. در پارادایم هندسی 1, استدلال بر پایه شهود و آزمایش صورت می گیرد و در پارادایم هندسی 2, استدلال ها به کمک اصول موضوعه ساخته می شوند اما همچنان ارتباط با جهان فیزیکی حفظ می شود. در نهایت در پارادایم هندسی 3, ارتباط با جهان فیزیکی قطع می شود و استدلال ها کاملاً منطقی و انتزاعی هستند. شناسایی پارادایم هندسی دانش آموزان و مطالعه فضای کاری که در آن به حل مسئله می پردازند به معلمان این امکان را می دهد تا تدریس خود را متناسب با درک دانش آموزان طراحی کنند و در صورت بروز مشکلات در فرآیند یاددهی و یادگیری هندسه بتوانند راهکارهای سودمندی به کار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button