مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
سال:1403 | تاریخ پایان:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

الزامات زمینه ای ارتقای تولید و مصرف محتوای بومی صوت و تصویر فراگیر در بستر شبکه ملی اطلاعات و رسانه های اجتماعی و ارائه پیش نویس سیاستی (19777)

شماره مسلسل

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 بازار صوت و تصویر فراگیر در ایران برپایه اقتصاد ترافیک تعریف شده است. این در حالی است که این بازار باید به سمت اقتصاد محتوا و ارزش آفرینی مالی براساس کیفیت محتوا حرکت کند. در دستورکار قرار دادن الزامات زمینه ای عملاً به ارتقای کمّی و کیفی بازار صوت و تصویر فراگیر و گسترش تولید و مصرف محتواهای بومی این بازار می انجامد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که الزامات زمینه ای این بازار را باید در پنج محور شامل تعاملات میان بازیگران مختلف؛ مزیت های رقابتی بازار صوت و تصویر فراگیر, مؤلفه های شناختی و روانی بازار, هنجارهای رسمی و غیررسمی و برهم کنش بازار صوت و تصویر فراگیر با دیگر بازارها مدنظر قرار داد. بازیگران این بازار شامل تولیدکنندگان, تنظیم گران تخصصی, نهاد ناظر تنظیم گر, دولت / حاکمیت و مصرف کنندگان هرکدام در چارچوب و مسیرهای مختلفی با یکدیگر در ارتباط هستند. علاوه بر این, مزیت های رقابتی این بازار ابعاد مختلفی از قیمت های رقابتی گرفته تا مؤلفه های فرهنگ ایرانی و توسعه سکو (پلتفرم) های تعاملی را مورد توجه قرار می دهد. همچنین, مؤلفه های شناختی و روانی بازار صوت و تصویر فراگیر از انگیزه فعالان این حوزه تا استقلال مالی و سیاسی نهاد تنظیم گر و مسئله سواد رسانه ای را دربر می گیرد. به این ترتیب, هنجارهای این بازار شامل مواردی همچون مالکیت فکری, ممیزی (سانسور), حفاظت از کودکان و زنان و نیز تبلیغات بهنجار می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button