مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کنترل آشوب در سیستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش کنترل مود لغزشی ترمینال تطبیقی جدید با عامل غیرخطی در ورودی کنترلی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 53

چکیده

 آشوب پدیده ای است غیرقابل پیش بینی, که در سیستم های دینامیکی غیرخطی مورد توجه قرار می گیرد. در این مقاله, کنترل این پدیده در یک سیستم انتقال چرخ دنده به عنوان یک سیستم دینامیک غیرخطی مورد بررسی قرار می گیرد. ابتدا ویژگی های دینامیک غیر خطی سیستم انتقال چرخ دنده بررسی می شود. سپس, صحت وجود آشوب در این دینامیک غیرخطی با استفاده از نمودار صفحه_فاز مورد بررسی قرار می گیرد. طراحی کنترل کننده مودلغزشی ترمینال شامل دو مرحله می باشد: اول, طراحی یک سطح لغزش مناسب و دوم, طراحی یک کنترل کننده که مسیرهای حالت های سیستم به سمت حالت لغزشی حرکت کنند. در قضیه ی اول این مقاله, پایداری سطح لغزش پیشنهادی بررسی می شود و سپس کنترل آشوب و پایدارسازی حالت های سیستم انتقال چرخ دنده, براساس قضیه ی پایداری لیاپانوف انجام می گردد. همچنین پایداری سیستم حلقه بسته با استفاده از سطح لغزش و کنترل کننده مود لغزشی ترمینال تطبیقی پیشنهاد شده مورد بررسی قرار می گیرد. در روش پیشنهادی تاثیر پارامترهای نامشخص کنترل کننده, نامعینی سیستم, اغتشاش خارجی و عامل غیرخطی در ورودی کنترلی به طور کامل درنظر گرفته شده اند. برای تخمین پارامترهای نامشخص کنترل کننده قوانین تطبیقی مناسبی پیشنهاد شده است. نتایج شبیه سازی ها, کارآمدی و مقاوم بودن کنترل کننده پیشنهاد شده را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلاوری، هادی، و محدث زاده، میلاد. (1395). کنترل آشوب در سیستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش کنترل مود لغزشی ترمینال تطبیقی جدید با عامل غیرخطی در ورودی کنترلی. کنترل، 10(4 )، 45-53. SID. https://sid.ir/paper/120746/fa

    Vancouver: کپی

    دلاوری هادی، محدث زاده میلاد. کنترل آشوب در سیستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش کنترل مود لغزشی ترمینال تطبیقی جدید با عامل غیرخطی در ورودی کنترلی. کنترل[Internet]. 1395؛10(4 ):45-53. Available from: https://sid.ir/paper/120746/fa

    IEEE: کپی

    هادی دلاوری، و میلاد محدث زاده، “کنترل آشوب در سیستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش کنترل مود لغزشی ترمینال تطبیقی جدید با عامل غیرخطی در ورودی کنترلی،” کنترل، vol. 10، no. 4 ، pp. 45–53، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120746/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button