مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر چرخه های رانندگی بر فرسایش واکنشگر و آلایندگی خودروی احتراق داخلی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

فرسایش واکنشگر نقش مهمی بر آلایندگی تولید شده توسط خودروها در طی عمر خودرو ایفا می کند. شناخت بهتر عوامل موثر بر فرسودگی واکنشگر و تعویض به موقع آن می تواند تاثیر شگرفی بر کاهش آلایندگی ناشی از خودروهای احتراق داخلی و بهبود کیفیت هوای کلان شهرها داشته باشد. یکی از عوامل مهمی که می تواند بر عملکرد و عمر واکنشگر تاثیرگذار باشد, شرایط رانندگی یا همان چرخه رانندگی روزانه است. در این مقاله این تیوری مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد که فرسایش واکنشگر در چرخه های رانندگی مختلف رفتار متفاوتی داشته و از همین برای میزان مسافت پیشنهادی توسط سازندگان واکنشگر برای تعیین حد فرسایش باید مطابق با چرخه های رانندگی بومی باشد. به منظور بررسی این ایده از شبیه سازی سینماتیکی خودرو به همراه واکنشگر سه راهه در چرخه رانندگی با نرم افزار GT-Suite استفاده می شود. نرخ فرسایش متناسب با چرخه رانندگی مبنا یا همان NEDC محاسبه شده و برای استفاده از این نرخ برای چرخه رانندگی دیگر از وابستگی مسافت معادل برای مقایسه چرخه رانندگی با چرخه مبنا از منظر کاهش عمر واکنشگر, استفاده می شود. مقایسه واکنشگر در یک مسافت مشخص در دو حالت مشاهده پدیده فرسایش و عدم مشاهده پدیده فرسایش, ارزش موضوع فرسایش واکنشگر مشخص می شود. اختلاف آلایندگی تولید شده وابسته به چرخه بین حالت تازه و فرسوده از 2 تا 5 برابر اختلاف وجود دارد. در چرخه های رانندگی که از داده های رانندگی در تهران توسعه یافته اند, با تعویض به موقع واکنشگر در 74 هزار کیلومتر مسافت طی شده توسط خودرو, مقدار آلایندگی به یک پنجم حالت کلی می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرخانی، پرهام، مافی، شهاب، و کاکایی، امیرحسن. (1398). بررسی تاثیر چرخه های رانندگی بر فرسایش واکنشگر و آلایندگی خودروی احتراق داخلی. تحقیقات موتور، -(56 )، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/135537/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرخانی پرهام، مافی شهاب، کاکایی امیرحسن. بررسی تاثیر چرخه های رانندگی بر فرسایش واکنشگر و آلایندگی خودروی احتراق داخلی. تحقیقات موتور[Internet]. 1398؛-(56 ):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/135537/fa

    IEEE: کپی

    پرهام طاهرخانی، شهاب مافی، و امیرحسن کاکایی، “بررسی تاثیر چرخه های رانندگی بر فرسایش واکنشگر و آلایندگی خودروی احتراق داخلی،” تحقیقات موتور، vol. -، no. 56 ، pp. 35–43، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135537/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button