پرخوران ها برای افزایش فشار هوای راهگاه ورودی موتور استفاده می شوند. مسیله بسیار مهم در پرخوران ها، مهار فشار هوای راهگاه ورودی موتور است که این موضوع از طریق مهار سرعت پرخوران صورت می پذیرد، اما از آنجایی که مهار سرعت پرخوران به صورت مستقیم از لحاظ عملی امری دشوار است، لذا این کار، به صورت غیرمستقیم و از طریق دریچه ای به نام هدررو که در خروجی موتور و ورودی گردای پرخوران قرار می گیرد، انجام می پذیرد. یکی از روش های مهار پرکاربرد در صنعت، مهار زمان بندی بهره است. این روش برای مهار عملکرد پرخوران در سه بخش: متغیرهای مهار کننده، ناظر و سامانه، طراحی شده و استفاده شده است. عملکرد صحیح یک حلقه مهار را می توان با صحت شبیه سازی در نظر گرفته شده برای سامانه و مهار کننده مناسب طراحی شده، ارزیابی نمود. در این مقاله ابتدا شبیه سازی موتور موردنظر با پرخوران در GT-POWER ایجاد شد. سپس با تعریف متغیرهای ورودی و خروجی در شبیه سازی ایجادشده در نرم افزار GT-POWER، شبیه سازی برای طراحی مهار کننده با نرم افزار MATLAB متصل می شود. در گام بعدی دو روش برای طراحی مهار کننده های مناسب برای روش مهار زمان بندی بهره ارایه شده است، درنهایت موثر بودن روش مهار زمان بندی بهره برای مهار پرخوران نشان داده می شود.