مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر واکنشگر و تغییر سامانه سوخت رسانی بر آلاینده های موتورسیکلت

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 22

چکیده

موتورسیکلت ها به عنوان یکی از منابع مهم انتشار آلاینده ها در شهر تهران شناخته می شود. بررسی عملکرد انتشار آلایندگی این وسایل نقلیه و ارائه راه حل برای کاهش انتشار آلایندگی از موتورسیکلت ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این پژوهش, 60 موتورسیکلت از ناوگان فعلی موتورسیکلت های تهران و 4 موتورسیکلت مجهز به سامانه افشانه ای حلقه بسته و واکنشگر سه کاره مبدل آلاینده ها آزمون سنجش آلایندگی شاسی لگام ترمز شدند. آزمون ها مطابق با استاندارد اروپا 3, به صورت روشن شدن سرد و با چرخه رانندگی استاندارد اروپا انجام گردیدند. نتایج نشان داند ضریب انتشار منوکسیدکربن موتورسیکلت های ناوگان فعلی تهران 7 برابر حد مجاز استاندارد اروپا 3 است. مشخص گردید که در موتورسیکلت های فعلی شهر تهران حدود 40 درصد از کربن سوخت به صورت ناقص می سوزد که موجب انتشار زیاد آلاینده ها می گردد. استفاده از کاربراتور در پایش مخلوط سوخت و هوا دلیل این عملکرد است. نتایج آزمون ها نشان داد که ضریب انتشار منوکسیدکربن و هیدروکربن های نسوخته موتورسیکلت های افشانه ای و واکنشگر دار به طور متوسط 87 و 75 درصد کمتر از موتورسیکلت های فعلی ناوگان تهران است. تخمین انتشار آلاینده ها از موتورسیکلت های تهران در ساعت اوج رفت و آمد صبحگاهی نشان داد که با تغییر موتورسیکلت های تهران از کاربراتوری به افشانه ای حلقه بسته و مجهز به واکنشگر, انتشار منوکسیدکربن, هیدروکربن های نسوخته و اکسیدهای نیتروژن از کل موتورسیکلت های تهران در ساعت اوج رفت و آمد صبحگاهی بترتیب 88, 88 و 46 درصد کاهش میابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، امین، و حسینی، وحید. (1394). اثر واکنشگر و تغییر سامانه سوخت رسانی بر آلاینده های موتورسیکلت. تحقیقات موتور، 11(40)، 13-22. SID. https://sid.ir/paper/135542/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی امین، حسینی وحید. اثر واکنشگر و تغییر سامانه سوخت رسانی بر آلاینده های موتورسیکلت. تحقیقات موتور[Internet]. 1394؛11(40):13-22. Available from: https://sid.ir/paper/135542/fa

    IEEE: کپی

    امین حسنی، و وحید حسینی، “اثر واکنشگر و تغییر سامانه سوخت رسانی بر آلاینده های موتورسیکلت،” تحقیقات موتور، vol. 11، no. 40، pp. 13–22، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button