Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,387
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی شدت تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 26

چکیده

 در این مقاله نتایج کاربرد اطلاعات گردآوری شده در مورد وقوع تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران با هدف دستیابی به مدلی که قادر به پیش بینی شدت تصادفات مزبور باشد ارایه شده است. روش مدل سازی مورد استفاده در این تحقیق, روش رگرسیون لاجستیک و یا جایگزین های آن شامل پرابیت و لاجیت دوگانه بوده است. ابتدا با استفاده از مدل عمومی پرابیت و تعریف یک متغیر که دارای چهار درجه و نشان دهنده شدت تصادف بوده است. متغیرهای مستقل قابل در نظر گرفتن در مدل, با استفاده از نتیجه آزمون آماری wald انتخاب شده اند.در مرحله بعد, متغیر شدت به یک متغیر دوگانه تبدیل شده و با بهره گیری از ترکیب های مختلف متغیرهای مستقل غیروابسته, مدل های مختلف شدت تصادف از روش لاجیت دوگانه به دست آمده اند.در این تحقیق اصول مدل سازی به روش رگرسیون لاجستیک تشریح شده و روش های جایگزین آن نیز مورد بررسی مقایسه ای قرار گرفته و به بررسی اثر متغیرهای مستقل مختلف, بر شدت تصادف پرداخته شده است. بررسی اثر متغیرها بر شدت, با استفاده از پارامتر شانس احتمال ارزیابی شده که براساس آن, نا مشخص بودن مشخصات گواهینامه, وقوع تصادف بین ساعت 4 تا 6 صبح, دخیل بودن مینی بوس یا اتوبوس, وقوع تصادف در بزرگراه یا کمربندی, برخورد با وسایل نقلیه سنگین, وجود مانع دید, وقوع تصادف بین ساعت 24 تا 2 بامداد و وجود نقص در علایم, عواملی بوده اند که نقش عمده ای در افزایش شدت تصادفات داشته اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی نژاد، محمود، شاهی، جلیل، و شیخ الاسلامی، عبدالرضا. (1385). مدل سازی شدت تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران . پژوهشنامه حمل و نقل، 3(1)، 13-26. SID. https://sid.ir/paper/83952/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی نژاد محمود، شاهی جلیل، شیخ الاسلامی عبدالرضا. مدل سازی شدت تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران . پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1385؛3(1):13-26. Available from: https://sid.ir/paper/83952/fa

    IEEE: کپی

    محمود احمدی نژاد، جلیل شاهی، و عبدالرضا شیخ الاسلامی، “مدل سازی شدت تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران ،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 3، no. 1، pp. 13–26، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا