مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی چندراهه ورودی موتور XU7/L3 با هدف افزایش بازده تنفسی

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 11

چکیده

 طراحی چندراهه ورودی پیشتر بصورت تجربی بوده است, ولی در سال های اخیر و با افزایش توان رایانه ها و گسترش کدهای محاسباتی , طراحی چندراهه ها بصورت علمی تر و دقیق تر صورت می گیرد. نرم افزارهای متنوعی با استفاده از معادلات یک بعدی حاکم بر سیالات برای شبیه سازی مجموعه موتور و ازجمله چندراهه ورودی تهیه شده اند. که در این مقاله از مدل آماده شده سامانه تبادل گاز بر مبنای نرم افزارGT-Power , استفاده شده است.در ابتدا با توجه به وضعیت موتور و هدف های بهینه سازی, یک تابع هدف به عنوان معیار بهینه سازی تعریف می گردد. با استفاده از این تابع هدف می توان حالت های مختلف موردمطالعه را به صورت کمی با یکدیگر مقایسه کرد.در ادامه با توجه به گزینه های موجود, چند پارامتر جهت انجام عملیات بهینه سازی انتخاب می گردد. پارامترهای انتخاب شده از لحاظ طول, قطر و انحنا مورد بررسی قرار گرفته و مناسب ترین حالت با توجه به محدودیت های مختلف تعیین می گردد.در نهایت چندراهه بهینه سازی شده با حدود 2.5 درصد افزایش در بازده تنفسی حاصل می گردد.روش حل مساله, استفاده از موج های صوتی با تکیه بر شبیه سازی حالت غیر دایم و معادلات یک بعدی خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالفضل، محمدابراهیم، و کاکایی، امیرحسین. (1389). بهینه سازی چندراهه ورودی موتور XU7/L3 با هدف افزایش بازده تنفسی. تحقیقات موتور، 6(20)، 3-11. SID. https://sid.ir/paper/135576/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالفضل محمدابراهیم، کاکایی امیرحسین. بهینه سازی چندراهه ورودی موتور XU7/L3 با هدف افزایش بازده تنفسی. تحقیقات موتور[Internet]. 1389؛6(20):3-11. Available from: https://sid.ir/paper/135576/fa

    IEEE: کپی

    محمدابراهیم ابوالفضل، و امیرحسین کاکایی، “بهینه سازی چندراهه ورودی موتور XU7/L3 با هدف افزایش بازده تنفسی،” تحقیقات موتور، vol. 6، no. 20، pp. 3–11، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135576/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button