مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مقدار نفوذ سوخت موتور دیزل پرخوران محدود و موتور تنفس طبیعی OM314 کامیونت خاور LP608 در شرایط بار جاده

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 52

چکیده

 یکی از روش های کاهش آلودگی دود سیاه در موتورهای دیزل تنفس طبیعی, تبدیل موتور تنفس طبیعی به موتور پرخوران محدود است. به طوری که مقدار نفوذ سوخت در این موتور به علت افزایش فشار استوانه در مقایسه با تنفس طبیعی کاهش می یابد. هدف از این پژوهش, یافتن مقدار کاهش نفوذ سوخت در استوانه در اثر پرخوران فشار محدود در شرایط واقعی عملکرد موتور OM314 و نیز بررسی اثر افزایش فشار تزریق سوخت بر مقدار آلاینده دود سیاه در موتور پرخوران OM314 است. بنابراین ابتدا شرایط واقعی استفاده از موتور تنفس طبیعی OM314 با استفاده از نتایج حاصل از آزمون جاده کامیونت خاور به دست آمد. پس از آزمون جاده, موتور تنفس طبیعی و پرخوران محدود OM314 در گشتاور و سرعت موتور در جاده - بر روی بستر آزمون, آزمایش شدند. سپس با استفاده از رابطه دنت متغیر جدیدی به نام نسبت نفوذ سوخت تعریف شد و با استفاده از این متغیر, تغییر مقدار نفوذ سوخت در استوانه در موتور تنفس طبیعی و پرخوران محدود در شرایط بار جاده محاسبه و با یکدیگر مقایسه شد. نتایج حاصل از تحلیل نشان می دهند که با افزایش دمای چندراهه ورودی, نسبت نفوذ سوخت تغییر نمی کند؛ اما با افزایش فشار چند راهه ورودی, نسبت نفوذ سوخت کاهش یافته است. نتایج نظری نشان می دهند که با افزایش فشار نسبی چندراهه ورودی استوانه به میزان 0.2 بار در حالت پرخوران محدود, فشار تزریق سوخت به میزان 50 بار جهت جبران کاهش نفوذ سوخت در موتور پرخوران محدود باید افزایش یابد. نتایج حاصل از آزمون سیزده حالت ECE-R49 نشان می دهند که با افزایش 50 بار در فشار تزریق موتور پرخوران محدود, آلاینده دود سیاه 16% کاهش یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاضی خانی، محسن، کاشی طرقی، یاسر، سزاوار، سیدسعید، موسوی شائق، سیدعلی، و دربندی زاده، سیدعلیرضا. (1387). مقایسه مقدار نفوذ سوخت موتور دیزل پرخوران محدود و موتور تنفس طبیعی OM314 کامیونت خاور LP608 در شرایط بار جاده. تحقیقات موتور، 5(12)، 45-52. SID. https://sid.ir/paper/135600/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی خانی محسن، کاشی طرقی یاسر، سزاوار سیدسعید، موسوی شائق سیدعلی، دربندی زاده سیدعلیرضا. مقایسه مقدار نفوذ سوخت موتور دیزل پرخوران محدود و موتور تنفس طبیعی OM314 کامیونت خاور LP608 در شرایط بار جاده. تحقیقات موتور[Internet]. 1387؛5(12):45-52. Available from: https://sid.ir/paper/135600/fa

    IEEE: کپی

    محسن قاضی خانی، یاسر کاشی طرقی، سیدسعید سزاوار، سیدعلی موسوی شائق، و سیدعلیرضا دربندی زاده، “مقایسه مقدار نفوذ سوخت موتور دیزل پرخوران محدود و موتور تنفس طبیعی OM314 کامیونت خاور LP608 در شرایط بار جاده،” تحقیقات موتور، vol. 5، no. 12، pp. 45–52، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button