مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

10
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد ایمن حفاظ های بتنی (نیوجرسی)، کابلی و گاردریل سه موج و دو موج حاشیه راه با استفاده از شبیه سازی به روش اجزاء محدود

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 310

چکیده

 با توجه به نبود امکانات اجرای آزمایش های میدانی جهت ارزیابی عملکرد حفاظ های اجرا شده در کشور و نیاز محسوس در این زمینه, در این پژوهش با استفاده از نرم افزار LS-DYNA گاردریل های W شکل دوموج و سه موج , حفاظ بتنی (نیوجرسی) و حفاظ کابلی نصب شده در حاشیه راه های کشور با تعریف مواد مناسب و مدلسازی دقیق اجزاء آن شبیه سازی شده اند و عملکرد آنها تحت شرایط آزمون 3-11 در گزارش MASH مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین با ایجاد تغییراتی در حفاظ های اجرا شده در ایران با توجه به موارد مشابه موجود در استاندارد AASHTO به مقایسه بین پارامترهای رفتاری خودرو و حفاظ در برخورد وسیله نقلیه منحرف شده از مسیر با آن ها پرداخته شده است. نتایج نشان داد که با در نظر گرفتن معیارهای موجود در گزارش MASH گاردریل دوموج با پایه ناودانی مورد استفاده در کشور در بازگرداندن وسیله نقلیه به مسیر ناموفق عمل کرده است. در طرف مقابل گاردریل سه موج, حفاظ بتنی و کابلی و همچنین گاردریل G4(1S) اصلاح شده در ممانعت از نفوذ خودرو به محدوده ی پشت حفاظ و عدم حرکت آن بر روی حفاظ عملکرد قابل قبولی داشته اند. با استناد به نتایج بدست آمده از شبیه سازی رایانه ای در این مطالعه, عملکرد ناموفق گاردریل دوموج مورد استفاده در کشور در ارضای معیارهای آزمایش MASH (اصلی ترین معیار ارزیابی عملکرد تجهیزات ایمنی راه) که متداول ترین آزمایش برخورد در سرتاسر دنیا بوده و توجه به این موضوع که عملکرد موفق حفاظ در این آزمایش, معیار لازم برای استفاده از آن در بزرگراه های شهری (راه های با سرعت مجاز 100 تا 110 Km/h) می باشد, لزوم بازنگری و مطالعه بیشتر در این زمینه و مهم تر از همه انجام آزمایش های میدانی برخورد به عنوان اصلی ترین روش ارزیابی عملکرد تجهیزات ایمنی راه بیش از پیش حس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button