مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرایند کاهش مکانیزم خودکار به منظور مدلسازی احتراق در یک موتور HCCI با سوخت گاز طبیعی و هپتان نرمال

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 موتورهای احتراقی HCCI, به دلیل مصرف سوخت و آلایندگی پایین, در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته اند. همزمان با پژوهش های آزمایشگاهی متعددی که در مورد این موتورها صورت گرفته است, مدلسازی ریاضی نیز همواره به عنوان ابزاری برای پیش بینی رفتار احتراقی, عملکردی و آلایندگی آن ها به کار رفته است. هرچند استفاده از سازوکارهای سینتیک شیمیایی مفصل در مدل های احتراقی به پیش بینی مناسبی از رفتارهای یادشده خواهد انجامید, اما از سوی دیگر این امر به افزایش قابل توجه زمان محاسبات خصوصا در مدل های احتراقی دقیق تر نیز منجر خواهد شد. در پژوهش حاضر, با هدف رفع این مشکل, فرایند کاهش مکانیزم در شرایط موتور احتراقی HCCI مدنظر قرار گرفت. در این راستا, از یک مدل تک منطقه ای بهینه سازی شده به عنوان ابزار لازم برای شبیه سازی احتراق استفاده شد. بر اساس مطالعات انجام شده در این پژوهش, روش گراف روابط جهت دار به همراه انتشار خطا (DRGEP), به دلیل زمان محاسباتی پایین در عین دقت بالا, به عنوان روش مناسب برای فرایند کاهش مکانیزم انتخاب شد. علاوه بر این, به جای رویکرد سنتی کاهش تک مرحله ای, از یک رویکرد نوین مبتنی بر کاهش تدریجی مجهز به کنترل خطا بهره گرفته شد. با این رویکرد, فرایند کاهش مکانیزم به صورت کاملا خودکار در بازه وسیعی از شرایط کارکردی موتور HCCI بر روی مکانیزم GRI-Mech3.0 برای شبیه سازی احتراق سوخت گاز طبیعی, و مکانیزم گالوویچف برای شبیه سازی احتراق هپتان نرمال اجرا شد. در انتهای این فرایند, اندازه این دو مکانیزم به ترتیب از 53 گونه و 325 واکنش, و 57 گونه و 290 واکنش, به مقادیر 24 گونه و 95 واکنش, و 42 گونه و 146 واکنش کاهش یافت. با این وجود خطای کاهش در همه حالت ها کمتر از 1 درصد باقی ماند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، وحید، خوشبختی سرای، رحیم، کارگرامجد، امیر، و بهلولی، کیوان. (1392). فرایند کاهش مکانیزم خودکار به منظور مدلسازی احتراق در یک موتور HCCI با سوخت گاز طبیعی و هپتان نرمال. سوخت و احتراق، 6(1)، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/138580/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی وحید، خوشبختی سرای رحیم، کارگرامجد امیر، بهلولی کیوان. فرایند کاهش مکانیزم خودکار به منظور مدلسازی احتراق در یک موتور HCCI با سوخت گاز طبیعی و هپتان نرمال. سوخت و احتراق[Internet]. 1392؛6(1):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/138580/fa

    IEEE: کپی

    وحید محمدی، رحیم خوشبختی سرای، امیر کارگرامجد، و کیوان بهلولی، “فرایند کاهش مکانیزم خودکار به منظور مدلسازی احتراق در یک موتور HCCI با سوخت گاز طبیعی و هپتان نرمال،” سوخت و احتراق، vol. 6، no. 1، pp. 1–15، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button