Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل ترکیبی ماتریس سوات و تحلیل عاملی تأییدی در تعیین و اولویت بندی راهبردهای یک شرکت تولیدی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 56

چکیده

 با توجه به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی راهبردی برای پاسخگویی به محیط رقابتی, هدف از این پژوهش تدوین و اولویت بندی راهبردهای یک شرکت تولیدی بزرگ در حوزه لوازم خانگی می باشد. بر این اساس به منظور پاسخگویی به سؤالات تحقیق و شناسایی عوامل داخلی و خارجی و راهبردهای شرکت, کلیه مدیران و کارشناسان ارشد مرتبط با حوزه در شرکت, که در حدود 70 نفر می باشند به عنوان جامعه مورد بررسی انتخاب شدند. برای تدوین ماتریس سوات به روش نمونه گیری هدفمند برخی از مدیران ارشد مجموعه انتخاب شدند و در مرحله بعد با روش نمونه گیری تصادفی تعداد 65 پرسشنامه توزیع و در نهایت 57 پرسشنامه برای انجام تحلیل عاملی تأییدی در نرم افزار Smart pls, جمع آوری و تحلیل گردید. یافته های بدست آمده از تحقیق نشان می دهد که با توجه به اینکه شرکت از نظر نقاط قوت, جایگاه قابل قبولی است و در عین حال تهدیدهای محیطی نیز قابل توجه می باشد, راهبرد پیشنهادی به شرکت راهبرد رقابتی است و شامل چهار خرده راهبرد می باشد: طراحی و توسعه محصولات جدید با تمرکز بر محصولات راهبردی و انحصاری, استفاده از تجربه و دانش فنی متخصصین در راه اندازی شرکت های تولید قطعات یدکی پر مصرف خارجی با هدف داخلی سازی, تعریف پروژه های بهبود کیفیت محصول متناسب با نیازهای مشتری, و افزایش سرمایه گذاری مالی در بخش تحقیق و توسعه به منظور توسعه محصول.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا