Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    42
  • دانلود: 

    8
چکیده: 

امروزه به کارگیری فناوری در سازمان ها به عنوان راه حلی برای مسائل سازمانی مطرح و پیدایش مفهوم جدید «کارآفرینی فناورانه» را موجب شده است. بانک ها یکی از مهم ترین سازمان های اثرگذار در توسعه کارآفرینی در کشور محسوب می شوند و توسعه فناوری صنعت بانک داری را به سوی به کارگیری کارآفرینی فناورانه به منظور بهبود کارایی سوق داده است. از این رو هدف پژوهش حاضر طراحی مدل کارآفرینی فناورانه در بانک کشاورزی بود. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری در مرحله کیفی 20 نفر از خبرگان بودند که به روش قضاوتی هدفمند انتخاب شدند و در مرحله کمی، کارکنان بانک کشاورزی استان گلستان به تعداد 250 نفر بودند که حجم نمونه مطابق جدول کرجسی و مورگان 152 نفر تعیین و برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شد. برای شناسایی عوامل از روش دلفی و برای طراحی مدل از روش مد ل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار Smart PLS3 استفاده شده است. نتایج دلفی نشان داد عوامل مؤثر بر کارآفرینی فناورانه، شامل 36 مؤلفه در قالب 7 بعد (تعاملات بین سازمانی، ساختاری، نهادی، مهارتی، مدیریتی، بازار و مشتریان، فناوری) می باشند. همچنین نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد تعاملات بین سازمانی (792/0)، ساختاری (841/0)، نهادی (846/0)، مهارتی (726/0)، مدیریتی (628/0)، بازار و مشتریان (598/0) و فناوری (491/0) بر کارآفرینی فناورانه تأثیر مثبت و معنی داری دارند. در نهایت می توان گفت: کارآفرینی فناورانه به عنوان یک راهبرد مهم برای بانک کشاورزی به منظور باقی ماندن در محیطی به شدت رقابتی، تلقی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 42

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    8-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    60
  • دانلود: 

    13
چکیده: 

امروزه مسائلی از قبیل کاهش منابع انرژی، آلودگی های زیست محیطی، افزایش خسارت های مادی و معنوی ناشی از سوانح و تصادفات، نظارت و مدیریت حمل و نقل برون شهری، افزایش زمان های تلف شده و روند رشد سریع تقاضای حمل و نقل در دنیا به یک مشکل جدی در بخش حمل و نقل جاده‏ای تبدیل شده است. این در حالی است که وجود حمل و نقل روان و ایمن از اساسی ترین زیرساخت های توسعه و افزایش سطح بهزیستی و رفاه اجتماعی هر کشور است. از دیگر سو رشد سریع فناوری‏های نوظهور که نقش پیشران در صنایع و بخش‏های مختلف اقتصادی دارند و صنعت حمل و نقل را به سمت هوشمندسازی، افزایش کارایی و بالابردن سطح کیفیت خدمات رهنمون می‏شوند، مورد توجه سیاست‏گذاران و برنامه‏ریزان کشور قرار گرفته است تا با بهره‏گیری از این فناوری‏های نوظهور مشکلات جدی این حوزه را مرتفع نمایند. بدلیل محدودیت منابع طبیعتاً نخست شناخت فراگیر و سپس اولویت‏بندی این فناوری‏ها می تواند گامی برای برون شد از شرایط حاضر باشد. به همین منظور در این پژوهش تلاش شده تا با انجام مطالعات کتابخانه‏ای فناوری‏های نوظهور در حمل و نقل جاده‏ای شناسایی شده و سپس با استفاده از روش تصمیم‏گیری چند معیاره (تاپسیس) اولویت‏بندی آن‏ها صورت پذیرد. نتایج بیانگر آن است که با توجه به شاخص‏های اهداف راهبرد ملی در این بخش، فناوری «شبکه‏های ارتباطی هوشمند» در رتبه اول و پس از آن با اختلاف اندک فناوری‏های «اتوماسیون ترافیک» و «اتوبوس‏های هوشمند» در رتبه‏های دوم و سوم و با شاخصی نزدیک به رتبه اول قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 60

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 13 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    17-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    70
  • دانلود: 

    17
چکیده: 

یکی از مهم ترین و اثرگذارترین حوزه هایی که هم از بعد تأثیر آن بر بخش اقتصادی و پتانسیل های بازاریابی و هم با در نظر داشتن آثار فرهنگی-اجتماعی، تغییرات قابل توجهی را با خود به همراه داشته است، توسعه فناوری های حوزه ارتباطات و به تبع آن توسعه ابعادی همچون اقتصاد دیجیتال است. این گستره وسیع، بازاریابی های الکترونیک مبتنی بر ICT، و زیرمجموعه آن تجارت الکترونیک، تصمیم گیری الگوریتمی در بازاریابی؛ که در مجموع اقتصاد الگوریتمی نامیده می شود؛ استفاده از فناوری های دیجیتال خودکار در تولید را پوشش می دهد. در این مطالعه به بررسی تأثیر اقتصاد دیجیتال در بازاریابی بر توسعه صادرات و رشد اقتصادی همدان طی سال های 1399-1391 پرداخته شده است. براساس نتایج این تحقیق بین اقتصاد دیجیتال و رشد اقتصادی و همچنین اقتصاد دیجیتال و صادرات در استان همدان بازدهی مثبت وجود دارد و به عبارت دیگر سرایت وجود دارد. در ارتباط با فرضیه اول، شاخص اقتصاد دیجیتال نشان دهنده وجود رابطه مثبت و معناداری بر رشد اقتصادی استان دارد و این نشان از آن دارد که با افزایش سرمایه گذاری در بخش اقتصاد دیجیتال، صادرات استان افزایش خواهد یافت ضمن اینکه در رابطه با فرضیه دوم هر گونه رونق از طریق نفوذ فناوری های دیجیتال بر توسعه صادراتی استان اثرگذار است و در ارتباط با وابستگی صادرات و اقتصاد دیجیتال می توان گفت کاپیولای Tawn انتخاب شد که از جمله کاپیولاهایی است که قادر به توصیف ساختار وابستگی نامتقارن است، و نهایتاً هر دو فرضیه مورد تأیید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 70

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 17 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رجبی فرجاد حاجیه

نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    28-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    20
  • دانلود: 

    3
چکیده: 

پژوهش حاضر به دنبال شناسایی سرمایه های سازمانی در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان و ارزیابی آن در دوران کرونایی بوده است. رویکرد این پژوهش کیفی-کمی و از نوع کاربردی است. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی، 15 نفر از خبرگان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان به روش غیرتصادفی هدفمند انتخاب شد. جامعه آماری تحقیق کارکنان در بخش کمی، 153 نفر ازکارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان که براساس فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقه ای نسبی طبق جدول انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه ودر بخش کمی، پرسشنامه بود که روایی و پایایی آن بررسی و تأیید گردید. اطلاعات بدست آمده در بخش کیفی با استفاده از تحلیل مضمون (تم) و در بخش کمی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و با بکارگیری نرم افزارهای مکس کیودا و اسمارت. پی. ال. اس تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که فرهنگ سازمانی، مدیریت دانش، سیستم ها و فرایندهای مدیریت، ساختار سازمانی، مدیریت مالی، تحقیق و توسعه، تعاملات درون سازمانی، امنیت شغلی ادراک شده و سرمایه فیزیکی به عنوان سرمایه های سازمانی استخراج گردیدند. از سوی دیگر، نتایج آزمون تی نشان داد مقوله های امنیت شغلی، سرمایه فیزیکی، تعاملات درونی و فرایندهای مدیریت به شکل مناسبی مورد توجه قرار نگرفته است. هر چند میانگین سایر مؤلفه ها تا حدودی از وضعیت مناسب تری برخوردار هستند. لیکن وضعیتی در خور شایسته این اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان نمی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 20

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    37-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    78
  • دانلود: 

    20
چکیده: 

یکی از بخش های مهم در گردشگری، توجه به غذا است که رستوران ها باید در امور مختلف مانند تبلیغات به آن توجه کنند. در این پژوهش به بررسی تأثیر تجربه-اقتصادی و رضایت از بازاریابی واقعیت افزوده بر قصد سفر و تجربه اجتماعی مشترک در صنعت گردشگری غذا در تهران پرداخته شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-همبستگی می باشد که جامعه آماری آن گردشگران داخلی رستوران های گردشگرپذیر در تهران می باشد که با توجه به نامحدود بودن 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه بوده که روایی صوری آن با استفاده از خبرگان پژوهش و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی و پایایی متغیرها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. مقدار آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 961/0 به دست آمد. با استفاده از روش تصادفی در دسترس 384 پرسشنامه جمع آوری و قابل استفاده بود. تحلیل داده ها با نرم افزارهای SPSS22 و Amos22 انجام شد. نتایج نشان داد که زیبایی شناختی تأثیر معناداری بر سرگرمی، آموزش و فرار از واقعیت دارد. همچنین تأثیر مثبت و معنی دار سرگرمی، آموزش و فرار از واقعیت بر رضایت از واقعیت افزوده مورد تأیید قرار گرفت. نشان داده شد که فرار از واقعیت بر تجریه اجتماعی مشترک تأثیر معنی داری دارد؛ اما تأثیر فرار از واقعیت بر رضایت از واقعیت افزوده مورد تأیید نبود. در نهایت تاثیر مثبت و معنی دار رضایت از واقعیت افزوده و تجربه برند جدید بر تجربه اجتماعی مشترک و قصد خرید و اعتبار بر تجربه برند جدید مورد تأیید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 78

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 20 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    47-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    46
  • دانلود: 

    10
چکیده: 

با توجه به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی راهبردی برای پاسخگویی به محیط رقابتی، هدف از این پژوهش تدوین و اولویت بندی راهبردهای یک شرکت تولیدی بزرگ در حوزه لوازم خانگی می باشد. بر این اساس به منظور پاسخگویی به سؤالات تحقیق و شناسایی عوامل داخلی و خارجی و راهبردهای شرکت، کلیه مدیران و کارشناسان ارشد مرتبط با حوزه در شرکت، که در حدود 70 نفر می باشند به عنوان جامعه مورد بررسی انتخاب شدند. برای تدوین ماتریس سوات به روش نمونه گیری هدفمند برخی از مدیران ارشد مجموعه انتخاب شدند و در مرحله بعد با روش نمونه گیری تصادفی تعداد 65 پرسشنامه توزیع و در نهایت 57 پرسشنامه برای انجام تحلیل عاملی تأییدی در نرم افزار Smart pls، جمع آوری و تحلیل گردید. یافته های بدست آمده از تحقیق نشان می دهد که با توجه به اینکه شرکت از نظر نقاط قوت، جایگاه قابل قبولی است و در عین حال تهدیدهای محیطی نیز قابل توجه می باشد، راهبرد پیشنهادی به شرکت راهبرد رقابتی است و شامل چهار خرده راهبرد می باشد: طراحی و توسعه محصولات جدید با تمرکز بر محصولات راهبردی و انحصاری، استفاده از تجربه و دانش فنی متخصصین در راه اندازی شرکت های تولید قطعات یدکی پر مصرف خارجی با هدف داخلی سازی، تعریف پروژه های بهبود کیفیت محصول متناسب با نیازهای مشتری، و افزایش سرمایه گذاری مالی در بخش تحقیق و توسعه به منظور توسعه محصول.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 46

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 10 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    57-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    54
  • دانلود: 

    9
چکیده: 

کیفیت نمایانگر یک فلسفه، ترکیبی از روش ها و شیوه ها و همچنین تعهد به تعالی است و به عنوان یک محرک مهم مزیت رقابتی پایدار، مورد توجه در تحقیقات نظری بوده است. در طی زمان مفهوم کیفیت دچار تکامل شده و اکنون زمان مناسبی برای تأمل در فلسفه کیفیت است. مفاهیم مدیریت کیفیت امروزی همان یافته های انسان در طول تاریخ است که در مسیر رشد و بهبود تجربه شده و به خاطره سپرده شده است؛ لذا استفاده از کهن الگوها می تواند منجر به درک بهتر داده های بی واسطه، حاصل از تجربه روانی شود و فهم بهتر جریان های نرم و سخت مدیریت کیفیت ممکن شود. جهت تجزیه وتحلیل کهن الگوهای مرتبط با این دو رویکرد مسلط از روش کیفی درون نگری استفاده شد. از این رو با دوازده تن از خبرگان دانشگاهی در خصوص مفهوم مدیریت کیفیت نرم مصاحبه به عمل آمد و در نهایت مدلی بومی برای مدیریت کیفیت نرم ارائه شد. جهت سنجش مدل، از روش کمی تحلیل مسیر استفاده شده و مطابق با مؤلفه های استخراجی پرسشنامه ای تدوین گردید و در اختیار مدیران 64 واحد اقتصادی فعال در استان گیلان قرار گرفت. مؤلفه های استخراجی از منابع کتابخانه ای مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت و سه متغیر «هنجاری» (بیانگر تعبیرها، تفسیرها و سیستم های معانی مشترک در میان گروه ها) «رابطه ای» (توصیف کننده روابط انسانی در داخل و خارج سازمان) و «ساختاری» (تعیین کننده الگوها در داخل سازمان) تبیین شد. طبق نظر خبرگان روابط علی-معلولی میان متغیرها تعریف شد و مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این مطالعه رهنمودهای مدیریتی و راهبردهای عملیاتی را منطبق با ابعاد تحلیل شده مدیریت کیفیت نرم در اختیار قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 54

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    65-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    36
  • دانلود: 

    12
چکیده: 

عدم شناخت صحیح کسب و کارهای الکترونیکی از عوامل رضایت مندی مشتریان و همچنین بازار هدف خود می تواند به عدم مدیریت صحیح منابع محدود آنها منجر شودکه در نهایت این عامل می تواند شکست و نابودی را برای این کسب وکارها به ارمغان آورد. این کسب و کارها در ابداع شیوه های جدیدی که به تغییرات فناوری و افزایش توانایی تولید منجر خواهد شد نقش مهمی ایفا می کنند. می توان گفت چنین واحدهایی در جستجوی تغییر و تحول و رقابت هستند، چون در حال دگرگون کردن ساختار کلی بازارند همچنین ایجاد و توسعه ی این کسب وکارها سیاستی مهم در ایجاد مشاغل جدید، تسریع در بهبود اوضاع اقتصادی و رشد کشورها بشمار می رود. از این رو باید توجه ویژه ای به کسب و کارهای نوپا گردد. لذا این پژوهش در ابتدا با بررسی مدل های مختلف رضایت مندی مشتریان به ارائه مدلی بومی و سپس با استفاده از روش بهترین-بدترین فازی عوامل رضایت مندی مشتریان کسب وکارهای الکترونیکی را وزن دهی و با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی یکی از دسته های کسب و کارهای الکترونیکی یعنی فروشگاه های اینترنتی را مورد بررسی قرار داد. نتایج تحقیق نشان داد که این مدل با کارایی محاسباتی و سازگاری بالا اولویت دهی عوامل رضایت مشتریان را مشخص می کند. همچنین معیار ارتباطات و تعاملات به عنوان بهترین معیار و بعد از آن کیفیت محصول و خدمات، قیمت/ زمان، فروش و خدمات پس از فروش به ترتیب در رتبه های بعد قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 36

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 12 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    74-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    26
  • دانلود: 

    7
چکیده: 

مقاله حاضر یک بررسی نظام مند از رشد ادبیات همپایی فناورانه با استفاده تکنیک های کتاب سنجی پیشرفته و پایگاه داده حاصل از جمع آوری مطالعات اصلی براساس جستجوی داده های وب اف ساینس انجام داده است. 5626 سند به دست آمده با استفاده از معیارهای هم رخدادی و هم استنادی تحلیل شد. نتایج نشان داد که مسأله همپایی فناوری در ادبیات دانشگاهی در دهه 1960 ظاهر شد اما تنها در دهه 1980 به حجم قابل ملاحظه ای دست یافت. در دهه 1990 بیشتر شد و گسترش یافت. در ابتدای شکل گیری در دهه 80، دو جریان کاملاً مستقل رشد اقتصادی در سطح کلان و توانمندی های فناوری در کشورهای در حال توسعه وجود داشتند که این جریانات در دهه 90 به یکدیگر متصل شدند. اما در دهه بعدی مطالعات سطح بنگاه با تأکید بر توانمندی های سازمانی توسعه یافتند که مسیر را برای مطالعات گسترده در دهه 2010 باز کرد که در آن بین المللی شدن شرکت های متأخر به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین به صورت مشخص مطالعات از اقتصاد سطح کلان با تأکید بر رشد اقتصادی به سمت مطالعات سطح صنعت با تأکید بر بین المللی شدن و ارتقای فناوری تغییر کرده است که در آن چهار خوشه فکری رشد اقتصادی، نظام نوآوری، مدیریت دانش و پویایی صنعتی با هم در حال تعامل هستند. حوزه های اصلی که در مورد همپایی فناوری تحقیق می کنند، اقتصاد، کسب و کار و مدیریت هستند. همچنین همپایی فناوری را می توان یک حوزه بین رشته ای از سایر حوزه ها مانند مطالعات منطقه ای، مطالعات محیطی، تحقیقات عملیاتی و علوم اجتماعی در نظر گرفت. کلیدواژه های اصلی را می توان نوآوری، تحقیق و توسعه و بهره وری دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 26

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رشد فناوری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    78
  • صفحات: 

    84-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    60
  • دانلود: 

    16
چکیده: 

هدف این پژوهش طراحی مدل بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد بهبود عملکرد سازمانی بود. این پژوهش به صورت توصیفی و آمیختۀ اکتشافی انجام شده است. در بخش کیفی، جهت شناسایی مؤلفه ها به مصاحبه با 10 خبره دانشگاهی حوزه بازاریابی و کارآفرینی که به روش قضاوتی هدفمند انتخاب گردیدند، پرداخته شد. نمونه آماری در بخش کمی شامل 174 نفر از مدیران (عالی، میانی، عملیاتی) سازمان تأمین اجتماعی بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. یافته های بخش کیفی نشان می دهد این مدل دارای عوامل علی (جهت گیری کارآفرینانه، ذهنیت کارآفرینانه، نگرش های کارآفرینانه، تفکرات فرصت طلبانه)، عوامل مداخله گر (سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ماهیت سازمان های دولتی)، عوامل زمینه ای (ارزش های فردی مدیران کارآفرین، قابلیت های کارآفرینی مدیران، بازاریابی نوآورانه، قابلیت نفوذ در ساختار، ساختار سازمانی، بستر فرهنگی کارآفرینانه)، راهبردها (مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی، ساختار سازمانی منعطف، ظرفیت سازی بازاریابی پویا، ایجاد سازمان مسئولیت پذیر اجتماعی، استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایجاد خدمات نوین) و پیامدها (بهینه سازی تصمیم گیری، تمایل به خطرپذیری، افزایش ارزش بازار سازمان، بهبود شهرت سازمانی، پویایی راهبردی، رشد و تعالی سازمان) است و بازاریابی کارآفرینانه دارای ابعاد (ارزش گرایی، مشتری گرایی، نوآوری گرایی و کارآفرینی گرایی) می باشد. همچنین یافته های بخش کمی، نشان می دهد ارزش گرایی، مشتری گرایی، نوآوری گرایی، کارآفرینی گرایی و عوامل علی به ترتیب به میزان 631/0، 741/0، 582/0، 489/0 و 551/0 بر بازاریابی کارآفرینانه تأثیر دارند و عوامل مداخله گر و زمینه ای و بازاریابی کارآفرینانه به ترتیب به میزان 350/0 و 363/0 و 328/0 بر راهبردها تأثیرگذار هستند و راهبردها نیز به میزان 719/0 بر پیامدها تأثیر می گذارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 60

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 16 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button