مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد بهبود عملکرد سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف این پژوهش طراحی مدل بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد بهبود عملکرد سازمانی بود. این پژوهش به صورت توصیفی و آمیختۀ اکتشافی انجام شده است. در بخش کیفی, جهت شناسایی مؤلفه ها به مصاحبه با 10 خبره دانشگاهی حوزه بازاریابی و کارآفرینی که به روش قضاوتی هدفمند انتخاب گردیدند, پرداخته شد. نمونه آماری در بخش کمی شامل 174 نفر از مدیران (عالی, میانی, عملیاتی) سازمان تأمین اجتماعی بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. یافته های بخش کیفی نشان می دهد این مدل دارای عوامل علی (جهت گیری کارآفرینانه, ذهنیت کارآفرینانه, نگرش های کارآفرینانه, تفکرات فرصت طلبانه), عوامل مداخله گر (سیاسی, اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی, ماهیت سازمان های دولتی), عوامل زمینه ای (ارزش های فردی مدیران کارآفرین, قابلیت های کارآفرینی مدیران, بازاریابی نوآورانه, قابلیت نفوذ در ساختار, ساختار سازمانی, بستر فرهنگی کارآفرینانه), راهبردها (مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی, ساختار سازمانی منعطف, ظرفیت سازی بازاریابی پویا, ایجاد سازمان مسئولیت پذیر اجتماعی, استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی, ایجاد خدمات نوین) و پیامدها (بهینه سازی تصمیم گیری, تمایل به خطرپذیری, افزایش ارزش بازار سازمان, بهبود شهرت سازمانی, پویایی راهبردی, رشد و تعالی سازمان) است و بازاریابی کارآفرینانه دارای ابعاد (ارزش گرایی, مشتری گرایی, نوآوری گرایی و کارآفرینی گرایی) می باشد. همچنین یافته های بخش کمی, نشان می دهد ارزش گرایی, مشتری گرایی, نوآوری گرایی, کارآفرینی گرایی و عوامل علی به ترتیب به میزان 631/0, 741/0, 582/0, 489/0 و 551/0 بر بازاریابی کارآفرینانه تأثیر دارند و عوامل مداخله گر و زمینه ای و بازاریابی کارآفرینانه به ترتیب به میزان 350/0 و 363/0 و 328/0 بر راهبردها تأثیرگذار هستند و راهبردها نیز به میزان 719/0 بر پیامدها تأثیر می گذارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button