مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش هایی برای ایجاد طنز در اعلان و بازتاب آن در گرافیک معاصر ایران

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 87

چکیده

 افزایش هزینه های تبلیغات از یک سو و نبود اطمینان شرکت ها از اثربخشی آن از سوی دیگر, دلمشغولی عمده ای برای مدیران به وجود آورده است. در این میان, طی چند دهه گذشته, استفاده از تبلیغاتی که در طراحی آن ها از طنز استفاده شده است گسترش روز افزونی یافته است. هدف این تحقیق, رسیدن به درک بهتر از مقوله طنز در اعلان و تبلیغات است که با شناسایی مزایا و معایب آن با روش توصیفی -تحلیلی انجام شده و روش جمع آوری اطلاعات آن کتابخانه ای است. جامعه آماری 28 اعلان است که به صورت انتخابی مورد تجزیه و تحلیل کیفی واقع شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد شیوه های استفاده از طنز به تناسب موضوع میزان و نوع آن را در اعلان سبب می شود تا پیام ها بیشتر سرگرم کننده و به یادماندنی شوند. همچنین تغییر شکل هم در اعلان های داخلی و هم در اعلان های خارجی پرکاربردترین شیوه در رسیدن به طنز در اعلان هاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وارث، داریوش، و قاضی زاده، خشایار. (1392). روش هایی برای ایجاد طنز در اعلان و بازتاب آن در گرافیک معاصر ایران. نگره، 8(26)، 72-87. SID. https://sid.ir/paper/142965/fa

    Vancouver: کپی

    وارث داریوش، قاضی زاده خشایار. روش هایی برای ایجاد طنز در اعلان و بازتاب آن در گرافیک معاصر ایران. نگره[Internet]. 1392؛8(26):72-87. Available from: https://sid.ir/paper/142965/fa

    IEEE: کپی

    داریوش وارث، و خشایار قاضی زاده، “روش هایی برای ایجاد طنز در اعلان و بازتاب آن در گرافیک معاصر ایران،” نگره، vol. 8، no. 26، pp. 72–87، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/142965/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button