مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر وضعیت آموزش طراحی پایه در مقطع کارشناسی رشته صنایع دستی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 یکی از مهم ترین دروس پایه جهت دانشجویان رشته های هنر طراحی است. با توجه به شناخت و تجربه نویسندگان و همچنین نتایج حاصل از تحقیقات میدانی (مصاحبه و پرسش نامه) این ضعف وجود دارد که آموزش طراحی پایه در طی دوران تحصیلی از لحاظ حرفه ای و هنری مهارت های لازم و کافی را برای ارائه مناسب و تحقق ایده ها و اندیشه های دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته صنایع دستی ایجاد نمی کند. سوالات اصلی که تحقیق حاضر به دنبال پاسخ گویی به آنهاست عبارت اند از: 1- دلیل ضعف دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته صنایع دستی در طراحی چیست؟ 2- راه حل یا راه حل های بهبود وضعیت آموزش طراحی پایه در دانشجویان کدام است؟ لذا با استفاده از روش تحقیق کمی و کیفی و با کمک ابزارهای پژوهش کتابخانه ای / اسنادی و نیز میدانی (مصاحبه و پرسش نامه) نسبت به مطالعه وضعیت آموزش طراحی پایه در مقطع کارشناسی رشته صنایع دستی اقدام شد. در نهایت با عنایت به ناکارآمدی برنامه و شرح درس موجود لزوم اعمال تغییراتی متناسب با ماهیت رشته به منظور بهبود وضعیت آموزش طراحی پایه اثبات شد و پیشنهاداتی نظیر افزایش واحدهای طراحی تخصصی, ارائه هدفمند و متناسب با رشته و امتداد داشتن دروس طراحی در تمام دوران تحصیلی بر مبنای یافته های تحقیق ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیان مهر، قباد، آشوری، محمدتقی، و قربانی، شعبانعلی. (1394). تحلیلی بر وضعیت آموزش طراحی پایه در مقطع کارشناسی رشته صنایع دستی. نگره، 10(34)، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/143012/fa

    Vancouver: کپی

    کیان مهر قباد، آشوری محمدتقی، قربانی شعبانعلی. تحلیلی بر وضعیت آموزش طراحی پایه در مقطع کارشناسی رشته صنایع دستی. نگره[Internet]. 1394؛10(34):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/143012/fa

    IEEE: کپی

    قباد کیان مهر، محمدتقی آشوری، و شعبانعلی قربانی، “تحلیلی بر وضعیت آموزش طراحی پایه در مقطع کارشناسی رشته صنایع دستی،” نگره، vol. 10، no. 34، pp. 55–65، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/143012/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button