مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارآفرینی شرکتی شیوه ای برای تجاری سازی دستاوردهای فناورانه سازمان های پژوهش و فناوری مستقل

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 46

چکیده

 سازمان های پژوهش و فناوری مسوولیت پیشبرد توسعه فناوری و اجرای فرایند پیچیده تجاری سازی را برای آنها بر عهده دارند. فرایند تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی فناورانه در سازمان های پژوهش و فناوری فرایندی بسیار پرهزینه و سرمایه بر است و اغلب سازمان های پژوهش و فناوری به تنهایی از عهده اجرای آن برنمی آیند. از سوی دیگر صنایع به علت حضور در محیط رقابتی و برای بقا و رشد در این فضا نیازمند محصولات و فناوری های نوین و برتر می باشند که یاری گر آنها در عرصه رقابت باشد. مزیت صنایع در فرایند تجاری سازی است, چرا که آنها اغلب دارای منابع مالی و انسانی فراوانی می باشند و این دارایی ها امکان پذیرش ریسک های بزرگ را برای آنها فراهم می کند. در این میان حلقه مفقوده, پیوند میان سازمان های پژوهش و فناوری و صنایع بکارگیرنده فناوری است. یکی از راهکارهایی که برای برطرف کردن این مشکل و ایجاد حلقه مفقوده در برقراری پیوند سازمان های پژوهش و فناوری و صنایع وجود دارد بهره گیری از کارآفرینی شرکتی می باشد. کارآفرینی شرکتی یکی از انواع کارآفرینی است که در آن در درون شرکت های موجود کارآفرینی صورت می گیرد. کارآفرینی شرکتی به دنبال معرفی محصولات جدید و نظام های سازمانی نوین در چارچوب شرکت می باشد. کارآفرینی شرکتی پنج شیوه مختلف و متفاوت دارد و هر یک از شیوه های آن به گونه ای این فرایند را اجرا می کنند که از میان آنها کارآفرینی تحصیلی و کارآفرینی فرصتی بیشترین تناسب را برای تقویت رابطه همزیستی صنایع و سازمان های پژوهش و فناوری برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی فناورانه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بندریان، رضا. (1390). کارآفرینی شرکتی شیوه ای برای تجاری سازی دستاوردهای فناورانه سازمان های پژوهش و فناوری مستقل. رشد فناوری، 7(26)، 40-46. SID. https://sid.ir/paper/144908/fa

    Vancouver: کپی

    بندریان رضا. کارآفرینی شرکتی شیوه ای برای تجاری سازی دستاوردهای فناورانه سازمان های پژوهش و فناوری مستقل. رشد فناوری[Internet]. 1390؛7(26):40-46. Available from: https://sid.ir/paper/144908/fa

    IEEE: کپی

    رضا بندریان، “کارآفرینی شرکتی شیوه ای برای تجاری سازی دستاوردهای فناورانه سازمان های پژوهش و فناوری مستقل،” رشد فناوری، vol. 7، no. 26، pp. 40–46، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button