Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,730
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,392
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مفهومی صلاحیت های کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاه کارآفرین (پیش بین ها، صلاحیت ها، و برآمد)

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 34

چکیده

 امروزه, کارآفرینی و مباحث مرتبط با آن از اهمیت خاصی در آموزش عالی برخوردار شده است و انتظار می رود که بعد از گذشت چند سال آموزش دانشگاهی, دانش آموختگان دارای تفاوت معنی داری با افرادی باشند که امکان بهره مندی از تجارب یادگیری دانشگاهی را نداشته اند. از آنجا که برای سوق دادن افراد به سوی کارآفرینی, ایجاد و توسعه صلاحیت های کارآفرینی ضروری است, به منظور موفقیت دانشگاه ها در پرورش دانش آموختگانی شایسته, لازم است تا صلاحیت های دانش آموختگان دانشگاه های کارآفرین مورد شناسایی و ارزیابی قرار گیرد. با توجه به آنچه ذکر شد, هدف مقاله حاضر که به صورت مروری و اسنادی نگاشته شده, طراحی مدل مفهومی صلاحیت های کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاه کارآفرین می باشد. صلاحیت های کارآفرینی را می توان بر اساس موارد زیر مورد مطالعه قرار داد: مولفه های تشکیل دهنده صلاحیت کارآفرینی, پیش بین های صلاحیت کارآفرینی, و برآمدهای صلاحیت کارآفرینی. بر اساس نتایج حاصله, صلاحیت های کارآفرینی دانش آموختگان در شش گروه شامل صلاحیت فردی و شناختی, صلاحیت ارتباطی, صلاحیت رهبری و کار تیمی, صلاحیت ایجاد و مدیریت کسب و کار, صلاحیت اقتصادی و بازاریابی, و صلاحیت پژوهشی دسته بندی می شود. ماموریت دانشگاه به عنوان پیش بین صلاحیت کارآفرینی در سه دسته: آموزشی, پژوهشی, و خدمات حمایتی در نظر گرفته شد و نیت کارآفرینی به عنوان برآمد صلاحیت های کارآفرینی مطرح شد. در نهایت و بر اساس مولفه های بیان شده, مدل مفهومی سنجش صلاحیت های دانش آموختگان دانشگاه کارآفرین, به همراه پیش بین ها و برآمد ارایه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورآتشی، مهتاب، و پرهیزکار، مرتضی. (1396). طراحی مدل مفهومی صلاحیت های کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاه کارآفرین (پیش بین ها, صلاحیت ها, و برآمد). رشد فناوری، 13(51)، 26-34. SID. https://sid.ir/paper/145110/fa

    Vancouver: کپی

    پورآتشی مهتاب، پرهیزکار مرتضی. طراحی مدل مفهومی صلاحیت های کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاه کارآفرین (پیش بین ها, صلاحیت ها, و برآمد). رشد فناوری[Internet]. 1396؛13(51):26-34. Available from: https://sid.ir/paper/145110/fa

    IEEE: کپی

    مهتاب پورآتشی، و مرتضی پرهیزکار، “طراحی مدل مفهومی صلاحیت های کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاه کارآفرین (پیش بین ها, صلاحیت ها, و برآمد)،” رشد فناوری، vol. 13، no. 51، pp. 26–34، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/145110/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا