مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی احساس گرا مطالعه سلیقه جوانان ایرانی در خصوص رنگ

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 104

چکیده

 پیشرفت تکنولوژی و تغییر رویه زندگی, موجب طراحی محصولات به روشی متفاوت با قبل, جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان شده است. از مهم ترین این نیازها, نیاز به شادی و لذت است. زیرا انسان امروزین در محیط زندگی و کاری خود در انبوهی از محصولات و سیستم های گوناگون, حبس شده است. طراحی محصول با توجه به رویکرد طراحی احساس گرا, به کاربر احساساتی نظیر لذت و شادی داده و از این طریق, موفقیت محصول را تضمین می نماید. با توجه به این مهم, در این مقاله ابتدا طراحی احساس گرا و عنصر آن مورد مطالعه قرار گرفت. سپس با آگاهی از میزان اهمیت احساسات و همچنین جایگاه مهم رنگ در طراحی محصول, مطالعه موردی انجام شد. این مطالعه به منظور شناسایی سلیقه جوانان ایرانی در خصوص رنگ صورت پذیرفت. به کمک پرسشنامه, سلیقه و علاقه 85 ایرانی بین 20 تا 30 سال, اعم از زن و مرد, نسبت به رنگ جمع آوری شد و اطلاعات به دست آمده با روش های آماری تحلیل گردید. نتایج بدست آمده بیانگر سلیقه کلی و همچنین احساسات جوانان نسبت به رنگ های گوناگون است. گنجاندن چنین مطالعاتی در روند طراحی جهت یافتن مناسب ترین رنگ برای محصول, به کمک طراح آمده و محصولات را هرچه بیشتر با سلیقه کاربر ایرانی همسو می سازد. به این ترتیب, از طریق تحریک حواس کاربر, رضایتمندی و شادی در هنگام استفاده از محصول, ایجاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خداداده، یاسمن، و رستم خانی، صدف. (1388). طراحی احساس گرا مطالعه سلیقه جوانان ایرانی در خصوص رنگ. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، -(38)، 97-104. SID. https://sid.ir/paper/146794/fa

    Vancouver: کپی

    خداداده یاسمن، رستم خانی صدف. طراحی احساس گرا مطالعه سلیقه جوانان ایرانی در خصوص رنگ. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1388؛-(38):97-104. Available from: https://sid.ir/paper/146794/fa

    IEEE: کپی

    یاسمن خداداده، و صدف رستم خانی، “طراحی احساس گرا مطالعه سلیقه جوانان ایرانی در خصوص رنگ،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. -، no. 38، pp. 97–104، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button