مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روح مصنوع: شخیصیت سازی و جان بخشی در طراحی محصول

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 112

چکیده

 در راستای توجه روزافزون به طراحی احساس گرا و اهمیت یافتن جنبه های احساسی و حتی در مواردی غلبه آنها بر جنبه های عملکردی در سال های اخیر, زنده نمایی و جان بخشی به مصنوعات با استقبال ویژه ای از سوی محققان و طراحان روبه رو شده است. زنده نمایی و جان بخشی به مصنوع, در بسیاری از زمینه های مرتبط با طراحی محصول, معماری, نقاشی, مجسمه سازی, طراحی وب و طراحی گرافیک کاربرد دارد. این مقاله زمینه ها, دلایل کاربردها و نتایج زنده نمایی و جان بخشی به مصنوعات را از منظر دیزاین, بررسی و تحلیل می کند. و نگاهی دارد به بحث انسان نمایی و زمینه های روان شناسانه آن. جلب کشش عاطفی کاربر به صورت لحظه ای یا مداوم, شناساندن موقعیت, نمایاندن ویژگی های مورد نظر, و تبلیغ ارزش های انسانی, کاربردهای مهم زنده نمایی و جان بخشی به مصنوعات که به شیوه های مختلفی چه از طریق ظاهر و به واسطه تداعی فرم و شکل اعضای بدن مثل چشم, گوش و دست و پا و چه از طریق عملکرد مصنوع و به واسطه تداعی رفتار موجود زنده (انسان) می توانند محقق شوند. از طریق نام گذاری و تبلیغات برای محصولات نیز می توان شخصیت سازی کرد و به آنها جان بخشید. زنده نمایی در طراحی مصنوعات ممکن است تحمیلی و تنها به منظور جلب نظر آنی خریدار باشد و یا هدفمند بوده به عنوان ابزاری کارآ در جهت هدفی معنادار به کار برود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چوپانکاره، وحید، و ذوالریاستین، مهسا. (1388). روح مصنوع: شخیصیت سازی و جان بخشی در طراحی محصول. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، -(39)، 103-112. SID. https://sid.ir/paper/456705/fa

    Vancouver: کپی

    چوپانکاره وحید، ذوالریاستین مهسا. روح مصنوع: شخیصیت سازی و جان بخشی در طراحی محصول. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1388؛-(39):103-112. Available from: https://sid.ir/paper/456705/fa

    IEEE: کپی

    وحید چوپانکاره، و مهسا ذوالریاستین، “روح مصنوع: شخیصیت سازی و جان بخشی در طراحی محصول،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. -، no. 39، pp. 103–112، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456705/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button