مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

15
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی استراتژی های بازاریابی در زمان رکود

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 115

چکیده

 در دنیای متغیر امروزی, رمز بقا و سودآوری سازمان ها, توانایی آن ها در پیاده سازی استراتژی های مناسب در زمینه ها و زمان های مختلف است. یکی از زمینه های مؤثر, رکود اقتصادی است که سازمان ها را تحت تأثیر قرار می دهد. گذر موفق از رکود, با داشتن استراتژی های مؤثر برای  دفع تهدیدها و بهره گیری از فرصت ها در راستای اهداف کوتاه مدت و بلندمدت میسر است. باتوجه به اهمیت موضوع, ما به دنبال شناسایی و اولویت بندی استراتژی های بازاریابی دوران رکود هستیم.مطالعه سیستماتیک در بازه 2010 تا 2021, با روش فراترکیب بوده و 30 مقاله بررسی و استراتژی های بازاریابی در زمان رکود, از آن ها استخراج و کدگذاری شدند. سپس استراتژی ها با آنتروپی شانون اولویت بندی شدند, همچنین برای ارزیابی پایایی از توافق کدگذار و برای اطمینان از کیفیت مقالات در مرحله غربالگری, از ابزار ارزیابی CASP   استفاده شده است. 32  کد, 8 مفهوم با وزن های: تبلیغات و آگهی ها 181/0, تعالی فروش 272/0, نفوذ بازار 173/0, توسعه بازار 038/0, ایجاد تنوع 104/0, مدیریت هزینه 103/0, قیمت گذاری 66/0, مدیریت کانال 04/0 و 4 مقولة ترفیع فروش, توسعه محصول, مدیریت قیمت, توزیع شناسایی شد. طبق نتایج آنتروپی شانون, از میان استراتژی های بازاریابی به ترتیب ترفیع فروش با وزن 453/0 رتبه اول, استراتژی توسعه محصول با وزن 272/0 رتبه دوم, استراتژی مدیریت قیمت با وزن 169/0 رتبه سوم, توزیع با وزن 04/0 رتبه چهارم را کسب نموده اند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button