مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پدیدارشناسی چرخه مدل سازی دانش آموزان پایه نهم در حل یک مساله اصیل

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 248

چکیده

 هدف مقاله حاضر, بررسی تجربه زیسته چرخه مدل سازی دانش آموزان با استفاده از رویکرد پدیدارشناختی است. برای این منظور, از یک مساله با عنوان «نان محلی و نان شهری» استفاده شده است که حاصل تجربه 3 ساله نویسنده اول, در یکی از روستاهای واقع در محدوده جنوب شرقی ایران بوده است. در این پژوهش, از نمونه گیری هدفمند استفاده شده و تا رسیدن به اشباع اطلاعات, نمونه گیری ادامه یافته است. در این مطالعه, جمعاً 16 دانش آموز دختر پایه نهم (8 گروه دو نفره) شرکت داشتند. داده های مطالعه از منابع مختلف شامل مشاهده مشارکتی, برگه های دانش آموزان, گفتگوهای بین مصاحبه گر و دانش آموز و مصاحبه های نیمه ساخت یافته جمع آوری و با استفاده از روش تفسیری, تحلیل شده اند. یافته های مساله پخت نان که مساله ای اصیل و برگرفته از زندگی واقعی دانش آموزان روستایی بود, نشان می دهد دانش آموزان از مرحله اول تا پنجم مدل سازی به ترتیب قادرند مساله دنیای واقعی را بیان کنند؛ از داده های واقعی مدل ریاضی بسازند؛ با استفاده از تجربه زیسته و دانش ریاضی نتایج ریاضی را به دست آورند. تجربه پخت نان بر تجسم دانش آموزان در تفسیر نتایج و باور آن ها اثر گذاشته است. بنابراین, مهم ترین نتایجی که پژوهش حاضر به آن رسیده است عبارتند از این که تجربه زیسته دانش آموزان به حل مساله مدل سازی کمک کرده است و نقش مهمی در پر کردن شکاف بین دنیای واقعی و دنیای ریاضی داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله پور، کاظم، و رفیع پور، ابوالفضل. (1396). پدیدارشناسی چرخه مدل سازی دانش آموزان پایه نهم در حل یک مساله اصیل. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(3)، 237-248. SID. https://sid.ir/paper/155331/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله پور کاظم، رفیع پور ابوالفضل. پدیدارشناسی چرخه مدل سازی دانش آموزان پایه نهم در حل یک مساله اصیل. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛11(3):237-248. Available from: https://sid.ir/paper/155331/fa

    IEEE: کپی

    کاظم عبداله پور، و ابوالفضل رفیع پور، “پدیدارشناسی چرخه مدل سازی دانش آموزان پایه نهم در حل یک مساله اصیل،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 3، pp. 237–248، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155331/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button