مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 193

چکیده

 چکیده: تحقیق حاضر به مطالعه و بررسی تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی می پردازد. بدین منظور 30 زبان آموز ایرانی در سطح متوسط جهت بررسی میزان توجه شان به این موضوع و تاثیر آن بر یادگیریشان انتخاب شدند و به دو گروه متجانس 15 نفره به نام های گروه مقایسه و گروه جستجو تقسیم شدند. آزمون های تکمیل محاوره به منظور جمع آوری داده های مرتبط با روش های تقاضا در ابتدا و انتهای تحقیق از طرف هر دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. داده های آموزشی با در نظر گرفتن میزان توجه زبان آموزان به اشکال مناسب تقاضا در زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا با آزمون نهایی مقایسه شد. یافته های تحقیق نشان داد که در طول آموزش, میزان توجه زبان آموزان به اشکال تقاضا در زبان مقصد در گروه مقایسه نسبت به گروه جستجو بیشتر بود. علاوه بر این, آگاهی بیشتر زبان آموزان از اشکال تقاضا در زبان مقصد در گروه مقایسه توانست منجر به عملکرد بهتر آنها در آزمون نهایی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملاذ، ایمان، ربیعی، میترا، و کتابی، سعید. (1390). تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(3)، 187-193. SID. https://sid.ir/paper/155354/fa

    Vancouver: کپی

    ملاذ ایمان، ربیعی میترا، کتابی سعید. تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛5(3):187-193. Available from: https://sid.ir/paper/155354/fa

    IEEE: کپی

    ایمان ملاذ، میترا ربیعی، و سعید کتابی، “تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 3، pp. 187–193، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155354/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button