مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,073
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی الگوی شبکه اجتماعی مجازی مدارس ایران

صفحات

 صفحه شروع 625 | صفحه پایان 638

چکیده

 هدف از این پژوهش تدوین الگوی شبکه اجتماعی مجازی برای مدارس ایران بود. این پژوهش به شیوه آمیخته؛ کمی و کیفی, و با طرح اکتشافی اجرا گردید. در مرحله کیفی جامعه پژوهش, شامل اسناد و مدارک در دسترس فارسی و انگلیسی, مکتوب و الکترونیکی که از طریق روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. حجم نمونه 45 سند در حوزه شبکه های اجتماعی است. برای گردآوری داده ها از مصاحبه و فیش برداری و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوا از نوع استقرایی استفاده شد. در مرحله کمی روش پیمایشی بکار گرفته شد. جامعه پژوهش عبارت بودند از متخصصین تکنولوژی آموزشی کشور که تعداد 30 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری تکنولوژی آموزشی به عنوان نمونه, به شکل در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که روایی آن با نظر متخصصان و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ 86. تعیین شد. به کمک آزمون t تک نمونه ای داده ها تحلیل گردید. یافته های پژوهش منجر به شناسایی چهار مولفه اصلی: یادگیری شبکه ای, تسهیل گری شبکه ای, مدیریت شبکه ای, فناوری شبکه ای و شانزده زیر مولفه که از نظر عملکردی و معنایی مشابهت بالایی با مولفه های اصلی داشتند, گردید. همچنین نتایج نشان داد که الگوی استخراج شده, از اعتبار درونی بالایی برخوردار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، محسن، زارعی زوارکی، اسماعیل، علی آبادی، خدیجه، و دلاور، علی. (1398). طراحی و اعتباریابی الگوی شبکه اجتماعی مجازی مدارس ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(3 )، 625-638. SID. https://sid.ir/paper/155375/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی محسن، زارعی زوارکی اسماعیل، علی آبادی خدیجه، دلاور علی. طراحی و اعتباریابی الگوی شبکه اجتماعی مجازی مدارس ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(3 ):625-638. Available from: https://sid.ir/paper/155375/fa

    IEEE: کپی

    محسن زارعی، اسماعیل زارعی زوارکی، خدیجه علی آبادی، و علی دلاور، “طراحی و اعتباریابی الگوی شبکه اجتماعی مجازی مدارس ایران،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 3 ، pp. 625–638، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button