مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای ویژگی های ساختاری شرکت های شبکه تأمین صنعت خودرو ایران (رویکرد تحلیل شبکه اجتماعی)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 80

چکیده

 به دلیل ورود کسب و کارها به زمینه رقابت بین شبکه ای, موفقیت نهایی آن ها به توانایی مدیریت برای هماهنگ کردن شبکه در هم پیچیده شده روابط بین شرکتی بستگی دارد. این کار با شناسایی ویژگی های ساختاری شبکه ها, برای مدیریت بهتر, آن ها را ضروری ساخته است. رویکردهای تحلیل و مدل سازی سنتی بیشتر روابط شرکت های تامین کننده-خریدار را در نظر می گیرند؛ از این رو, در بررسی اثرهای نظام ند ناشی از جنبه های ذاتی پیچیده ریخت شناسی و رفتاری در شبکه روابط, شکست می خورند. با اینکه شبکه های تامین از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارند؛ اما تنوع آن ها از نظر ساختاری کمتر شناخته شده است. از این رو بسیاری از پژوهشگران به استفاده از تحلیل شبکه اجتماعی به عنوان ابزاری برای تحلیل ریخت شناسی شبکه های تامین, تاکید کرده اند. این مطالعه به مقایسه ویژگی های ساختاری شبکه تامین بین شرکتی در صنعت خودرو ایران و شرکت های برتر در این زمینه با استفاده از تحلیل شبکه های اجتماعی با هدف شناخت تفاوت ساختاری آن ها پرداخته است. نتیجه های این پژوهش نشان می دهد؛ که شرکت های با عملکرد برتر در این صنعت, پیکربندی مناسبی برای پاسخ گویی به نیازهای بازار را نداشته و سرعت کمی در این زمینه دارند. همچنین آن ها از قدرت نفوذ بیشتر, دسترسی سریع تر به منبع ها و قدرت رابطه ای بالاتری نسبت به سایر شرکت ها را دارند؛ و روابط خود را به گونه ای مدیریت می کنند که اشتراک گذاری, انتقال دانش و یادگیری را برای آن ها آسان کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ثابت سروستانی، مهین، مقبل باعرض، عباس، و افسر، امیر. (1398). بررسی مقایسه ای ویژگی های ساختاری شرکت های شبکه تأمین صنعت خودرو ایران (رویکرد تحلیل شبکه اجتماعی). پژوهش های نوین در تصمیم گیری، 4(4 )، 59-80. SID. https://sid.ir/paper/366673/fa

    Vancouver: کپی

    ثابت سروستانی مهین، مقبل باعرض عباس، افسر امیر. بررسی مقایسه ای ویژگی های ساختاری شرکت های شبکه تأمین صنعت خودرو ایران (رویکرد تحلیل شبکه اجتماعی). پژوهش های نوین در تصمیم گیری[Internet]. 1398؛4(4 ):59-80. Available from: https://sid.ir/paper/366673/fa

    IEEE: کپی

    مهین ثابت سروستانی، عباس مقبل باعرض، و امیر افسر، “بررسی مقایسه ای ویژگی های ساختاری شرکت های شبکه تأمین صنعت خودرو ایران (رویکرد تحلیل شبکه اجتماعی)،” پژوهش های نوین در تصمیم گیری، vol. 4، no. 4 ، pp. 59–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366673/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button