مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقا آموزش و پژوهش مهندسی در راستای توسعه پایدار- راهبردها

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 173

چکیده

 آموزش در تمام سطوح, نقش بسیار مهمی در تحقق توسعه پایدار دارد. اهداف اصلی آموزش, بالا بردن سطح دانش, تحلیل و اخلاق در افراد و افزایش حس مسوولیت پذیری آنها در برابر جامعه می باشد. در فصل 36 دستور کار 21 تحت عنوان "توسعه آموزش و بالا بردن سطح آگاهی" به اهمیت و نقش آموزش در توسعه پایدار پرداخته شده است. آموزش مهندسان در قرن 21 می بایست در راستای اهداف توسعه پایدار قرار گیرد تا بتواند نقش خود را در اصلاح نگرش مهندسان جوان و به کارگیری این مبانی در زندگی و فعالیت های تخصصی آنها ایفا نماید. یکی از وظایف مهم دانشگاه ها, فراهم آوردن بستر مناسب برای این گونه آموزش ها است. در این راستا, دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه های صنعتی مهم کشور, در حال تدوین راهبردهای مختلفی در این زمینه است. تاسیس و تقویت دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی محیط زیست, ارایه دروس جدید مرتبط با زمینه های مختلف محیط زیست و توسعه پایدار برای کلیه دانشجویان مهندسی, تغییر و اصلاح سرفصل دروس و تاسیس پژوهشکده محیط زیست از جمله مهمترین این راهبردها است. به عنوان نمونه درسی تحت عنوان "طراحی سبز" در برنامه درسی پیش بینی شده است که در آن دانشجویان با مبانی و اصول نگرش سبز در طراحی ها آشنا می شوند. تغییر نگرش دانشجویان مهندسی از طراحی سنتی به طراحی سبز (که در آن مبانی توسعه پایدار مدنظر طراح قرار می گیرد) از اهداف اصلی پیشنهاد این درس است. هدف از ارایه این مقاله, بررسی نقش و وظایف مهندسان قرن 21 و تبیین راهبردهای اساسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای اهداف دانشگاه سبز و توسعه پایدار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی مقدم، سیدمحمدرضا، مکنون، رضا، و طاهرشمسی، احمد. (1387). ارتقا آموزش و پژوهش مهندسی در راستای توسعه پایدار- راهبردها. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 2(3)، 167-173. SID. https://sid.ir/paper/155402/fa

    Vancouver: کپی

    علوی مقدم سیدمحمدرضا، مکنون رضا، طاهرشمسی احمد. ارتقا آموزش و پژوهش مهندسی در راستای توسعه پایدار- راهبردها. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1387؛2(3):167-173. Available from: https://sid.ir/paper/155402/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدرضا علوی مقدم، رضا مکنون، و احمد طاهرشمسی، “ارتقا آموزش و پژوهش مهندسی در راستای توسعه پایدار- راهبردها،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 2، no. 3، pp. 167–173، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155402/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button