Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    155-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1407
  • دانلود: 

    878
چکیده: 

در این تحقیق مدل سازی عددی رسوب شویی در مخزن سد سفیدرود و تاثیر آن در احیای حجم مخزن در کوتاه مدت و بلندمدت مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور از مدل عددی GSTARS 3 برای بررسی فازهای مختلف فلاشینگ استفاده شده است. این مدل برای رسوب شویی آزاد و تحت فشار تهیه و هر کدام به طور مجزا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بررسی های انجام شده بر روی سد سفیدرود نشان می دهد با توجه به این که تراز آب مخزن در ابتدای عملیات فلاشینگ یکی از پارامترهای تاثیرگذار در راندمان رسوب شویی است. پایین آوردن تراز آب مخزن از تراز نرمال 271) متر) به تراز آبگیری نیروگاه 210) متر) موجب کاهش آب مصرفی از 897 متر مکعب به 19 متر مکعب برای شستن هر تن رسوب می شود. از طرف دیگر بررسی ها نشان می دهد که در این مخزن فلاشینگ بر رسوبات درشت دانه تاثیر گذار نیست و نمی توان از آن به عنوان تنها راه حل برای جلوگیری از کاهش ظرفیت مخزن استفاده نمود و انجام عملیات رسوب زدایی تکمیلی نظیر لایروبی، استفاده از سیفون و یا عبور جریانات غلیظ از مخزن، علاوه بر رسوب شویی سالانه در مخزن سد سفیدرود امری اجتناب ناپذیر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 878 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    167-173
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1122
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

آموزش در تمام سطوح، نقش بسیار مهمی در تحقق توسعه پایدار دارد. اهداف اصلی آموزش، بالا بردن سطح دانش، تحلیل و اخلاق در افراد و افزایش حس مسوولیت پذیری آنها در برابر جامعه می باشد. در فصل 36 دستور کار 21 تحت عنوان "توسعه آموزش و بالا بردن سطح آگاهی" به اهمیت و نقش آموزش در توسعه پایدار پرداخته شده است. آموزش مهندسان در قرن 21 می بایست در راستای اهداف توسعه پایدار قرار گیرد تا بتواند نقش خود را در اصلاح نگرش مهندسان جوان و به کارگیری این مبانی در زندگی و فعالیت های تخصصی آنها ایفا نماید. یکی از وظایف مهم دانشگاه ها، فراهم آوردن بستر مناسب برای این گونه آموزش ها است. در این راستا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه های صنعتی مهم کشور، در حال تدوین راهبردهای مختلفی در این زمینه است. تاسیس و تقویت دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی محیط زیست، ارایه دروس جدید مرتبط با زمینه های مختلف محیط زیست و توسعه پایدار برای کلیه دانشجویان مهندسی، تغییر و اصلاح سرفصل دروس و تاسیس پژوهشکده محیط زیست از جمله مهمترین این راهبردها است. به عنوان نمونه درسی تحت عنوان "طراحی سبز" در برنامه درسی پیش بینی شده است که در آن دانشجویان با مبانی و اصول نگرش سبز در طراحی ها آشنا می شوند. تغییر نگرش دانشجویان مهندسی از طراحی سنتی به طراحی سبز (که در آن مبانی توسعه پایدار مدنظر طراح قرار می گیرد) از اهداف اصلی پیشنهاد این درس است. هدف از ارایه این مقاله، بررسی نقش و وظایف مهندسان قرن 21 و تبیین راهبردهای اساسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای اهداف دانشگاه سبز و توسعه پایدار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1122

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    175-186
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1156
  • دانلود: 

    298
چکیده: 

آموزش صحیح متخصصین هیدرولوژی در زمینه مدل سازی بارش- رواناب می تواند نقشی بسزا در فایق آمدن بر مشکلات وافر سیلاب داشته باشد. در این مقاله بعد از معرفی مدل آنالوگ مایع به عنوان یک مدل آنالوگ جدید در زمینه هیدرولوژی و بر اساس مدل مخزن خطی پایه ریزی شده است. نحوه مقیاس و ساخت آزمایشگاهی آن ارایه و سپس چگونگی استفاده از آن برای شبیه سازی مدل بارش رواناب ناش (Nash) برای یک حوضه واقعی مورد بررسی قرار گرفته است. اثر شکل حوضه در هیدروگراف خروجی و همچنین تاثیر جهت حرکت بارش بر پاسخ حوضه بطور جداگانه کند و کاو شده است. نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده با مدل، حاکی از مناسب بودن مدل در این زمینه است. با توجه به ساختار ساده، استفاده آسان و خاصیت دیداری مدل، این مدل می تواند یک ابزار کمک آموزشی مناسب در زمینه آموزش مدل سازی بارش- رواناب باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    187-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1028
  • دانلود: 

    496
چکیده: 

وجود تعدادی از ترکیب ها مانند اکسید سیلیسیم و تیتانیم در بوکسیت، یکی از مهمترین عوامل کاهش کیفیت و نامرغوبی محصولات دیرگداز بحساب می آیند. در این پژوهش امکان بازیابی و استخراج این ترکیب ها و افزایش مدول Al2O3/SiO2 در کانسنگ بوکسیت شهید نیلچیان در استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از روش فلوتاسیون معکوس بررسی گردیده است. در این مطالعه از بین عوامل موثر بر فرایند فلوتاسیون، سه عامل PH، نوع و مقدار کلکتور و بازداشت کننده انتخاب شده و مورد مطالعه قرار گرفته است. از تالو آلکالی آمین به عنوان کلکتور و از اسید تانیک بعنوان بازداشت و متفرق کننده استفاده شده است. با استفاده از این روش مقدار ترکیب های تیتانیم دار و مدول Al2O3/SiO2 به ترتیب کاهش و افزایش قابل توجهی یافته است. از بین سه عامل مورد بررسی، PH، موثرترین عامل در کارایی فلوتاسیون بوکسیت این نوع ارزیابی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1028

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 496 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    193-204
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1397
  • دانلود: 

    717
چکیده: 

برای زمان بندی پروژه باید به عدم اطمینان موجود در مورد بعضی پارامترهای پروژه مانند هزینه و زمان پروژه توجه شود. برای در نظر گرفتن عدم قطعیت مذکور از تئوری فازی استفاده می شود. در این مقاله روشی برای زمان بندی پروژه با توجه به فازی بودن زمان فعالیت ها، محدودیت منابع و جستجو برای یافتن مناسب ترین برنامه زمان بندی فازی پروژه ارایه شده است. برای تهیه این نوع برنامه زمان بندی، ابتدا با توجه به میزان منابع موجود و زمان عادی فعالیت ها، انواع برنامه های زمان بندی ممکن تهیه می شود. زمان پایان پروژه  و هزینه آن برای هر کدام از برنامه های زمان بندی محاسبه می شود. در صورتی که هیچ کدام از برنامه های زمان بندی تهیه شده نتوانند هر دو هدف را ارضا کنند، با تغییر زمان فعالیت ها و میزان منابع موجود، برنامه های زمان بندی مناسب تری تهیه می شوند. در انتها از بین همه برنامه های زمان بندی، برنامه ای که با توجه به اهمیت هر کدام از دو معیار هزینه و زمان، بهترین شرایط را داشته باشد انتخاب می شود. جهت تهیه برنامه زمان بندی اولیه پروژه از نرم افزار PRIMAVERA و برای تهیه الگوریتم جستجوی مذکور از زبان برنامه نویسی C++ استفاده شده است. از الگوریتم فوق برای زمان بندی یک پروژه پل سازی واقعی استفاده شده و نتایج مناسبی بدست آمده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1397

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 717 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    205-212
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1141
  • دانلود: 

    578
چکیده: 

پژوهش های پیشین نشان داده که بین دانش مدیران و کارایی آنان ارتباط معناداری وجود دارد. در تحقیق حاضر چنین فرض شده که همبستگی معنی داری میان دانش رایانه ای مدیران، کارشناسان و اعضای هیات علمی با کارایی آنان وجود دارد. جامعه آماری و گروه نمونه را مدیران، کارشناسان و اعضای هیات علمی پارک علم و فناوری 36) نفر) تشکیل می دهند. پرسشنامه مربوط به دانش رایانه ای (مهارت های هفتگانه) توسط استادان متخصص تایید و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ %82 بدست آمد. برای سنجش کارایی از فرم ارزشیابی کارکنان استفاده گردید. نتایج نشان داد از میان هفت مهارت مربوط به دانش رایانه ای میان سه مهارت ارایه مطالب بوسیله کامپیوتر، صفحات گسترده و واژه پردازها با کارایی، رابطه وجود دارد. براین اساس ضروری است تا در برگزاری آموزش های ضمن خدمت کارکنان بر تقویت این دسته از مهارت ها تاکید گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 578 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    213-221
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    5247
  • دانلود: 

    3263
چکیده: 

مقاله حاضر درباره لزوم توجه به آموزش معماری پایدار در ایران و بررسی امکانات و موانع آن است. هدف این آموزش دستیابی به آگاهی علمی درباره منابع محیطی، اصول اخلاقی، ارزش ها و مهارت ها در راستای اهداف توسعه پایدار و مشارکت مردم در تصمیم گیری ها است. در گذار از معماری متعارف به سری معماری پایدار، آموزش معماری نیازمند تحولی اساسی بوده و با موانع متعدد و ساختاری هم مواجه است. مشکلات برنامه ریزی آموزشی در دروس معماری پایدار شامل استفاده از منابع محیطی، حمل و نقل، مصالح ساختمانی، جمع آوری و یکپارچه سازی سامانه های ساختمانی و کاربری های چند منظوره و منطبق با ارزش های انسانی می شود. در ایران این آموزش ها در تقابل با عادات جامعه قرار دارد و نیازمند هماهنگی ساختار مدیریتی است. بررسی آموزش معماری پایدار در سه دانشگاه ایرانی نشان داده که با وجود برخی کاستی هایی در این آموزش نگرش دانشجویان جهت یافته و انگیزه کافی برای تغییر عملکرد ایجاد شده است. معماری خورشیدی که در دهه هفتاد میلادی پس از بحران انرژی مورد توجه قرار گرفت. در ایران با اقبال بسیاری از استادان روبرو شده است چنانکه آن را در برنامه آموزش خود قرار داده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3263 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0