مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت استفاده از وب 2 در فرآیندهای مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی

صفحات

 صفحه شروع 261 | صفحه پایان 274

چکیده

 در سال های اخیر تحول هات بنیادینی از شیوه آموزشی استاد محور, به دانش آموز/ جو محور و استفاده از مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی 2 صورت گرفته است. با توجه به این تحولات, در زمینه فرآیندهای مدیریت دانش شخصی 2 و ابزارهای سودمند پژوهش اندکی صورت گرفته است علاوه بر آن تحقیقات مختصری بر روی بررسی سودمندی استفاده از فرآیندها و ابزارهای مدیریت دانش شخصی 2 در آموزش مجازی 2, ارائه نشده است. پژوهش حاضر در راستای بررسی این مهم, ابتدا در مرور ادبی, به شناسایی فرآیندهای مدیریت دانش شخصی, ابزارهای وب 2 و سپس هم پوشانی آن با آموزش پرداخته شده است. سپس 11 نفر از متخصصین مدیریت دانش از نویسندگان مقالات ISI در سه دور, به عنوان خبره در دلفی پنل شرکت کرده اند و از میان نتایج مرور ادبیات, فرآیندها و ابزار مناسب هر کدام را انتخاب کردند. در انتها 300 نفر از دانشگران در جوامع دانشی آنلاین شناسایی و طبقه بندی شده اند و از میان این افراد دانشگران 2 انتخاب شده و در شناسایی فرآیندها و ابزارهایی از مدیریت دانش شخصی 2 که قابل استفاده در آموزش است, پاسخ های لازم را داده اند. ابزارهای لازم با توجه به آزمون فریدمن اولویت بندی شدند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که جستجو و شناسایی, به دست آوردن, سازمان دهی, اشتراک, خلق به عنوان فرآیند های کلیدی و ارتباطات به عنوان ابزار شناسایی شده اند. در هر کدام از این فرآیندها, ابزارهای متفاوت بر مبنای اولیت معرفی شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرشاد، رضا، اخوان، پیمان، و کریم زادگان مقدم، داوود. (1393). اولویت استفاده از وب 2 در فرآیندهای مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 8(4 (32))، 261-274. SID. https://sid.ir/paper/155481/fa

    Vancouver: کپی

    فرشاد رضا، اخوان پیمان، کریم زادگان مقدم داوود. اولویت استفاده از وب 2 در فرآیندهای مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1393؛8(4 (32)):261-274. Available from: https://sid.ir/paper/155481/fa

    IEEE: کپی

    رضا فرشاد، پیمان اخوان، و داوود کریم زادگان مقدم، “اولویت استفاده از وب 2 در فرآیندهای مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 8، no. 4 (32)، pp. 261–274، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button