مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کارآمدی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی در قالب چندرسانه ای بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش فعال یادگیری به کمک نقشه ی مفهومی معلم ساخته با تلفیق چندرسانه ایدر یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه (کم توان ذهنی) بوده است. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه موردمطالعه حاضر را دانش آموزان کم توان ذهنی در محدوده شهر دیواندره به تعداد 18 نفر تشکیل داده و نمونه مشتمل است بر 14 دانش آموز کم توان ذهنی (خفیف) 16-14 ساله با حذف افرادی که علاوه بر مشکل ذهنی دچار اختلال جسمی نیز بوده اند. انجام نمونه گیری از نوع تمام شماری محسوب می شود. ابزار پژوهش پرسشنامه ی محقق ساخته مهارت های اجتماعی است که در سه مؤلفه تعامل با دیگران, رفتار اجتماعی سازگارانه و کنترل خود با پایایی 80. 0 مورداندازه گیری قرار گرفت. برای مقایسه مؤلفه های مهارت اجتماعی بین دو گروه کنترل و آزمایش از آزمون U من-ویتنی استفاده شد. برای مقایسه توافق بخشی پیش آزمون و پس آزمون در گروه آزمایش پس از مداخله ی اثر از آزمون رتبه های علامت دار ویلکاکسون همراه با اندازه اثر استفاده شد. نمرات پس آزمون نسبت به پیش آزمون در گروه آزمایش ازلحاظ آماری تفاوت معناداری وجود داشت. میزان یادگیری مهارت اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی(خفیف) که به شیوه ی نقشه های مفهومی معلم ساخته با تلفیق چندرسانه ای آموزش دیده بودند متاثر از این شیوه از آموزش نسبت به آنها که از روش معمول آموزش استفاده می کنند بالاتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، آزاد، خوش نشین، زهره، سلیمی، ساسان، و قاسمی تبار، سید عبداله. (1397). تحلیل کارآمدی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی در قالب چندرسانه ای بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(1 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/155487/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی آزاد، خوش نشین زهره، سلیمی ساسان، قاسمی تبار سید عبداله. تحلیل کارآمدی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی در قالب چندرسانه ای بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛13(1 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/155487/fa

    IEEE: کپی

    آزاد میرزایی، زهره خوش نشین، ساسان سلیمی، و سید عبداله قاسمی تبار، “تحلیل کارآمدی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی در قالب چندرسانه ای بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 1 ، pp. 1–10، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155487/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button