Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی نمودهای رویکرد ارتباطی در کتاب انگلیسی پایه هفتم: دوره ی اول متوسطه ایران

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 53

چکیده

 نویسندگان ارجمند در پیشگفتار کتاب زبان انگلیسی پایه ی هفتم گفته اند که این کتاب با «رویکرد ارتباطی فعال خودباورانه» تألیف شده است., این پژوهش به بررسی تمام دروس, تصاویر, متن و تمرین های این کتاب بر پایه مؤلفه های رویکرد ارتباطی و میزان کارآمدی آن پرداخته است و محقق بر آن است تا میزان انطباق محتوای کتاب را با اصول و اهداف رویکرد ارتباطی بررسی کند و به این پرسش پاسخ دهد که این کتاب تا چه اندازه با معیارهای رویکرد ارتباطی در آموزش زبان سازگار است. روش پژوهش در این پژوهش شیوه ی توصیفی است و ابزار آن دربرگیرنده ی شش مؤلفه از مؤلفه های رویکرد ارتباطی است که روایی آن از راه کسب نظر 5 نفر متخصص آموزش زبان فراهم شده است. دسته بندی محتوای کتاب به دست سه محقق حاضر به صورت جداگانه انجام شده است و نتیجه آن از پایایی برخوردار است. نتایج نشان می دهد که مؤلفه ارتباط گروهی دارای بیشترین وزن آنتروپی (370. ) و مؤلفه برقراری ارتباط زبانی دارای کمترین وزن آنتروپی (009. 0) است. وزن آنتروپی دیگر مؤلفه ها عبارت اند از: مؤلفه میزان انطباق با فرهنگ کشور (167. 0), مؤلفه تقویت ارتباط دونفره (1390. ), مؤلفه توجه به اصل معناداری (079. 0) و مؤلفه برقراری ارتباط از طریق شکاف اطلاعاتی (046. 0). این کتاب همه مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی را آموزش می دهد و درمجموع انطباق این کتاب با معیارهای ارتباطی قابل قبول است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی، رضا، چراغی، زهرا، و ناصری، اعظم. (1397). ارزشیابی نمودهای رویکرد ارتباطی در کتاب انگلیسی پایه هفتم: دوره ی اول متوسطه ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(1 )، 41-53. SID. https://sid.ir/paper/155488/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی رضا، چراغی زهرا، ناصری اعظم. ارزشیابی نمودهای رویکرد ارتباطی در کتاب انگلیسی پایه هفتم: دوره ی اول متوسطه ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛13(1 ):41-53. Available from: https://sid.ir/paper/155488/fa

    IEEE: کپی

    رضا نجاتی، زهرا چراغی، و اعظم ناصری، “ارزشیابی نمودهای رویکرد ارتباطی در کتاب انگلیسی پایه هفتم: دوره ی اول متوسطه ایران،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 1 ، pp. 41–53، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا