Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,337
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,350
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش معماری امروز و چالش های آینده

صفحات

 صفحه شروع 223 | صفحه پایان 234

چکیده

 امروزه نگرانی درباره آینده آموزش معماری, در حال گسترش است. به نظر می رسد مدل های امروزی آموزش و تمرین معماری ممکن است مناسب چالش های آینده نباشند. در مدارس معماری, بیشتر به آموزش تاریخ معماری پرداخته می شود و یا به شرایط حال توجه می گردد و آینده کمتر به عنوان یک موضوع قابل بررسی مورد توجه قرار می گیرد. در حالی که اندیشیدن به آینده به خصوص برای دانش آموزان امروز که زندگی و حرفه شان در آینده می باشد, بسیار ضروری است. این مقاله به بحث هایی راجع به ضرورت اندیشیدن به آینده, از طریق برنامه آموزشی معماری می پردازد. بدین منظور توجه به آینده از نهضت مدرن تا به امروز مختصرا مورد بررسی قرار می گیرد تا نگاه صحیح به مسایل گذشته, امروز و آینده, به ویژه نوع نگاه نقادانه به مسایل امروز, به دست آید, تا بتواند زمینه ساز ورود به آینده شود. نگرانی های معماری امروز و چاره جویی های آن نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرند تا موضوعات اساسی معماری آینده آشکار گردند. در واقع در این حالت نه تاریخ گذشته معماری بلکه آینده معماری آموزش داده می شود. این پژوهش بر پایه یک تحقیق توسعه ای شکل گرفته است. تحقیقات توسعه ای در واقع شبیه به تحقیقات کاربردی هستند و برخی آنها را از انواع پژوهش های کاربردی می دانند. هدف این پژوهش, تدوین و تهیه برنامه و طرح, برای حل مساله کیفیت آموزش معماری در آینده می باشد, لذا در این مقاله ابتدا موقعیت, شرایط و وضع موجود آموزش معماری بررسی و سپس, بر اساس یافته های پژوهش توسعه ای, برنامه یا طرح ویژه برای رفع معضل موجود تولید و تدوین می گردد. این تحقیق بیشتر به دنبال آن است که مشخص کند چگونه وضع موجود بهبود می یابد, و یا مدل ها و روش های جدید بهبود وضع موجود کدامند. به طور کلی هدف این تحقیق در راستای توسعه و بهبود شرایط, روش ها, ابزار, یا ساختارهای آینده آموزش معماری در ایران است. جهت جمع آوری اطلاعات در این مقاله, از شیوه ترکیبی شامل: میدانی (پرسش نامه), مطالعات اسنادی و کتابخانه‎ای استفاده شده است. در این روش با مقایسه و تطبیق پدیده های نظری مطروحه پیرامون هر مساله و تجزیه و تحلیل کمی اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسش نامه به دو شیوه توصیفی و استنباطی, جمع بندی و نتیجه گیری لازم ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گرجی مهلبانی، یوسف. (1389). آموزش معماری امروز و چالش های آینده. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 4(3)، 223-234. SID. https://sid.ir/paper/155497/fa

Vancouver: کپی

گرجی مهلبانی یوسف. آموزش معماری امروز و چالش های آینده. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛4(3):223-234. Available from: https://sid.ir/paper/155497/fa

IEEE: کپی

یوسف گرجی مهلبانی، “آموزش معماری امروز و چالش های آینده،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 4، no. 3، pp. 223–234، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155497/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا