مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ابقاء دانشجو بر اساس ویژگی های روانشناختی، تجارب قبلی، پیشینه تحصیلی، مهارت های مدیریتی و کامپیوتری در محیط یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 785 | صفحه پایان 792

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه ویژگی های روانشناختی, تجارب قبلی, پیشینه تحصیلی, مهارت های مدیریتی و کامپیوتری با ابقاء دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی-کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل دانشجویان الکترونیکی فعال دانشگاه پیام نور است. اعتبار محتوایی ابزار پژوهش توسط5 نفر از اساتید محترم راهنما, مشاور و خبرگان مورد تایید قرار گرفت. به منظور تعیین روایی سازه ابزار اندازه گیری, از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. پایایی ابزار پژوهش نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ0. 83 برآورد شد. داده های جمع آوری شده در قالب دو دسته تحلیل های آمار توصیفی و استنباطی(تحلیل عاملی تاییدی و رگرسیون) تجزیه و تحلیل شد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون وجود رابطه معنادار بین پیشینه تحصیلی و ابقاء دانشجو(0. 17), تجارب قبلی و ابقاء دانشجو(0. 14), مهارت های مدیریت کامپیوتری و ابقاء دانشجو (0. 47), و ویژگی های روانشناختی و ابقاء دانشجو (0. 52) را نشان داد. نتایج رگرسیون همزمان نیز نشان داد متغیرهای پیش بین حدود 76 درصد از تغییرات ابقاء دانشجو را تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اوجاقی، ناهید، اسمعیلی، زهره، سرمدی، محمدرضا، و سعیدی پور، بهمن. (1398). تبیین ابقاء دانشجو بر اساس ویژگی های روانشناختی, تجارب قبلی, پیشینه تحصیلی, مهارت های مدیریتی و کامپیوتری در محیط یادگیری الکترونیکی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(4 )، 785-792. SID. https://sid.ir/paper/155560/fa

    Vancouver: کپی

    اوجاقی ناهید، اسمعیلی زهره، سرمدی محمدرضا، سعیدی پور بهمن. تبیین ابقاء دانشجو بر اساس ویژگی های روانشناختی, تجارب قبلی, پیشینه تحصیلی, مهارت های مدیریتی و کامپیوتری در محیط یادگیری الکترونیکی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(4 ):785-792. Available from: https://sid.ir/paper/155560/fa

    IEEE: کپی

    ناهید اوجاقی، زهره اسمعیلی، محمدرضا سرمدی، و بهمن سعیدی پور، “تبیین ابقاء دانشجو بر اساس ویژگی های روانشناختی, تجارب قبلی, پیشینه تحصیلی, مهارت های مدیریتی و کامپیوتری در محیط یادگیری الکترونیکی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 4 ، pp. 785–792، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button