مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت های مطالعه دانشجویان دندان پزشکی مشهد در سال تحصیلی 88-87

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 73

چکیده

 زمینه و هدف: روانشناسان مشاهده کرده اند که حداقل در دوران دانشجویی, آنچه بیشترین تاثیر را بر وضعیت عملکرد تحصیلی دانشجویان دارد, مهارت های عمومی مطالعه, یادگیری درسی و یادآوری مطالب آموخته شده است و یکی از مهم ترین دلایلی که دانشجویان از تلاش خود نتیجه مطلوبی نمی گیرند, نداشتن مهارت های مطالعه است. این تحقیق با هدف بررسی مهارت های مطالعه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد در سال تحصیلی 88-1387 انجام گرفت. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی - مقطعی, 190 نفر از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد در سال تحصیلی 88-1387 مورد پژوهش قرار گرفتند, ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه بود, که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. یافته های پژوهشی به صورت توزیع فراوانی نسبی توصیف گردید. یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که دانشجویان آگاهی کافی از مهارت های مطالعه ندارند. بیشترین مشکل دانشجویان در زمینه به خاطر سپاری و یادآوری مطالب, تمرکز حواس و مدیریت زمان می باشد. همچنین دانشجویان بر مرور و دوره مطالب خوانده شده اصرار ندارند. 58% دانشجویان, با روش مطالعه فعلی خود, بازدهی دارند اما 38% دانشجویان با روش مطالعه فعلی خود احساس بازدهی کافی ندارند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج فوق, می توان گفت که شیوه مطالعه و منابع مطالعه دانشجویان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست که لزوم برنامه ریزی جهت آموزش و راهنمایی دانشجویان را مشخص می سازد. همچنین آموزش مهارت ها و عادات صحیح مطالعه بصورت واحد درسی یا برگزاری کارگاه می تواند در یادگیری بهتر متون درسی دانشجویان کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی، آرمیتا، اکبری، مجید، و مماوی، طیبه. (1389). بررسی مهارت های مطالعه دانشجویان دندان پزشکی مشهد در سال تحصیلی 88-87. طب و تزکیه، 19(4 (مسلسل 79))، 63-73. SID. https://sid.ir/paper/34306/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی آرمیتا، اکبری مجید، مماوی طیبه. بررسی مهارت های مطالعه دانشجویان دندان پزشکی مشهد در سال تحصیلی 88-87. طب و تزکیه[Internet]. 1389؛19(4 (مسلسل 79)):63-73. Available from: https://sid.ir/paper/34306/fa

    IEEE: کپی

    آرمیتا روحانی، مجید اکبری، و طیبه مماوی، “بررسی مهارت های مطالعه دانشجویان دندان پزشکی مشهد در سال تحصیلی 88-87،” طب و تزکیه، vol. 19، no. 4 (مسلسل 79)، pp. 63–73، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button