مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی درک رویه ای و ساختاری دانش آموزان دوره متوسطه اول در عبارت های جبری

صفحات

 صفحه شروع 831 | صفحه پایان 843

چکیده

عبارت های جبری بخش مهمی ازجبر است و درک عمیق این مفهوم و کسب مهارت دست ورزی با عبارت های جبری بستر لازم برای حل مسائل جبری را ایجاد می کند. هدف از پژوهش حاضر, بررسی درک دانش اموزان پایه های تحصیلی هفتم, هشتم و نهم در عبارت های جبری است. تعداد 400 نفر از دانش آموزان پایه های هفتم, هشتم و نهم شهر تهران به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. آزمونی محقق ساخته طراحی و اجرا گردید. پس از تجزیه و تحلیل داده ها, به منظور تصریح و تفسیر درک دانش آموزان با تعداد 15 نفر از آنها مصاحبه نیمه ساختاری انجام گرفت. نتایج حاصل از این آزمون و مصاحبه نشان داد که اکثر دانش اموزان درک ساختاری ضعیفی از عبارت های جبری دارند و آن ها را صرفا به صورت رویه ای درک کرده اند. افزایش پایه های تحصیلی, تقریبا در ارتقای درک ساختاری تاثیری نداشته است, اما درک رویه ای با افزایش پایه ها ارتقا می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، فاطمه الزهرا، و اصغری، نسیم. (1398). بررسی درک رویه ای و ساختاری دانش آموزان دوره متوسطه اول در عبارت های جبری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(4 )، 831-843. SID. https://sid.ir/paper/155577/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری فاطمه الزهرا، اصغری نسیم. بررسی درک رویه ای و ساختاری دانش آموزان دوره متوسطه اول در عبارت های جبری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(4 ):831-843. Available from: https://sid.ir/paper/155577/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه الزهرا حیدری، و نسیم اصغری، “بررسی درک رویه ای و ساختاری دانش آموزان دوره متوسطه اول در عبارت های جبری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 4 ، pp. 831–843، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155577/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button