Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

917
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,051
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد دانش آموزان سال اول متوسطه در حل مسائل تعمیم جبری

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 219

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی عملکرد دانش آموزان سال اول متوسطه در حل مسائل تعمیم جبری است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش, دانش آموزان سال اول متوسطه شهرستان مبارکه است. نمونه مورد مطالعه, 80 نفر از دانش آموزان سال اول متوسطه دبیرستان های دخترانه است که به طور تصادفی انتخاب شده اند. داده های این پژوهش از پاسخ دانش آموزان به سوالاتی در ارتباط با تعمیم جبری, گرد آوری شده است. تحقیق حاضر از نوع کیفی و روش تحقیق مورد استفاده, توصیفی- تحلیلی با استفاده از تحلیل محتوا می باشد. یافته ها نشان داد که دانش آموزان در محاسبه عددی موارد خاص و شبه تعمیم ها, موفق تر از تعمیم های کلی بودند. همچنین دانش آموزان راهبردهای مختلفی شامل «حدس و آزمایش, رسم شکل, شمارش, تناسب, جایگزینی, بازگشتی, موضوع کلی, تنظیم روش, زمینه ای و خطی» را به صورت درست یا نامربوط برای رسیدن به تعمیم به کار بردند. با این حال بخش قابل ملاحظه ای از راه حل های درست ارائه شده برای برخی از مسائل مبتنی بر تفکر تجسمی است. از عمده ترین مشکل دانش آموزان در تعمیم جبری, می توان به عدم آشنایی آنان با مفهوم متغیر اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ریحانی، ابراهیم، و صدیقی، مریم. (1392). بررسی عملکرد دانش آموزان سال اول متوسطه در حل مسائل تعمیم جبری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(3)، 205-219. SID. https://sid.ir/paper/155532/fa

    Vancouver: کپی

    ریحانی ابراهیم، صدیقی مریم. بررسی عملکرد دانش آموزان سال اول متوسطه در حل مسائل تعمیم جبری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1392؛7(3):205-219. Available from: https://sid.ir/paper/155532/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم ریحانی، و مریم صدیقی، “بررسی عملکرد دانش آموزان سال اول متوسطه در حل مسائل تعمیم جبری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 3، pp. 205–219، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا