Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,752
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل الگوهای ارتباطی پیشنهاد شده در مقالات علمی و پژوهشی آموزش ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 164

چکیده

 پژوهش حاضر به صورت «فراتحلیل» با هدف بررسی نقش و شیوه های ارتباط کلامی و غیرکلامی در یادگیری درس ریاضی تهیه شده است. به این منظور تحقیقات انجام شده (18 تحقیق) در خصوص آموزش درس ریاضی, که در قالب مقاله پژوهشی در فصل نامه نوآوری های آموزش انتشار یافته است, به عنوان جامعه مورد مطالعه در نظر گرفته شد. از بین این تحقیقات 8 مقاله تحقیقی منتشر شده که به لحاظ توجه به شاخص ها و متغیرهای ارتباطی از گستردگی بیشتری برخوردار بودند, جامعه مورد مطالعه پژوهش حاضر را تشکیل دادند. سپس برحسب متغیرها, روش اجرا, پرسش ها و نتایج مندرج در آنها به صورت توصیفی - کیفی, «فراتحلیل» شد. پرسش اصلی این پژوهش عبارت است از: در تحقیقات مربوط به آموزش درس ریاضی که مبتنی بر شیوه ارتباط است, وجوه اشتراک و اختلاف در کاربرد ارتباطات اثربخش کدام است؟ طی این تحقیق مشخص شد که الگوهای ارتباطی متعدد و گاه متعارضی در اولویت قرار گرفته و به عنوان توصیه مطرح می شود که عبارتند از: احساس برانگیز, مشارکتی, حمایت بخش, تجسمی, هدفمند و متعادل در قالب های گفتاری, بدنی, تصویری و صوتی که هر کدام به پیشرفت عملکرد فراگیران و یادگیری درس ریاضی و حل مسائل آن می انجامد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی زاده، سیدمحمدرضا. (1393). فراتحلیل الگوهای ارتباطی پیشنهاد شده در مقالات علمی و پژوهشی آموزش ریاضی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 9(2)، 155-164. SID. https://sid.ir/paper/155580/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی زاده سیدمحمدرضا. فراتحلیل الگوهای ارتباطی پیشنهاد شده در مقالات علمی و پژوهشی آموزش ریاضی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1393؛9(2):155-164. Available from: https://sid.ir/paper/155580/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدرضا مرتضوی زاده، “فراتحلیل الگوهای ارتباطی پیشنهاد شده در مقالات علمی و پژوهشی آموزش ریاضی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 9، no. 2، pp. 155–164، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا