Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,654
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش سیستم یادگیری الکترونیکی (ELS) بر اساس مدل پذیرش فناوری (TAM)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 130

چکیده

 یادگیری الکترونیکی به طور کلی به شیوه هایی اشاره دارد که از مطالب آموزشی الکترونیک استفاده می کند. این تحقیق با عنوان بررسی عوامل موثر بر پذیرش سیستم یادگیری الکترونیکی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه های استان لرستان که با آموزش الکترونیکی و سیستم های یادگیری الکترونیکی آشنایی داشته اند انجام شده است. با توجه به حجم جامعه آماری (جامعه آماری نامحدود) تعداد اعضای نمونه با در نظر گرفتن سطح خطای 5 درصد برابر با 150 نفر تعیین شده است. ابزار مورد استفاده پرسش نامه بسته بوده که به منظور بررسی روابط بین متغیرها از روش تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که «کیفیت محتوا» و «ادراک از گستردگی شبکه» با اثرگذاری بر«مفید بودن ادراک شده» به طور غیر مستقیم با ضریب اثر 0.28 و «ادراک از گستردگی شبکه» و «خود کامیابی رایانه» با اثرگذاری روی «ادراک از سهولت استفاده» به طور غیر مستقیم با ضریب اثر 0.20 روی پذیرش سیستم یادگیری الکترونیکی اثر می گذارد. همچنین فراگیران برخوردار از اعتماد به نفس در به کارگیری رایانه, به توانایی بیشتر خود در استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی برای دریافت مطالب آموزشی باور دارند و انتظارات بیشتری از توانایی های خود برای استفاده از سیستم دارند. در نتیجه سیستم را به عنوان ابزار مفیدی در امر یادگیری تلقی می نمایند و آن را می پذیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبرسا، غلامعلی، و نظرپوری، امیرهوشنگ. (1393). بررسی عوامل موثر بر پذیرش سیستم یادگیری الکترونیکی (ELS) بر اساس مدل پذیرش فناوری (TAM). فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 9(2)، 123-130. SID. https://sid.ir/paper/155582/fa

    Vancouver: کپی

    طبرسا غلامعلی، نظرپوری امیرهوشنگ. بررسی عوامل موثر بر پذیرش سیستم یادگیری الکترونیکی (ELS) بر اساس مدل پذیرش فناوری (TAM). فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1393؛9(2):123-130. Available from: https://sid.ir/paper/155582/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی طبرسا، و امیرهوشنگ نظرپوری، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش سیستم یادگیری الکترونیکی (ELS) بر اساس مدل پذیرش فناوری (TAM)،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 9، no. 2، pp. 123–130، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155582/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا